چرا مواد غذایی در یخچال یخ می زند؟

۳ بازديد

کیفیت پرهیز از انجماد طعام در فریزر، آیا در دست گرفتن‌ها به صدق تهیه گردیده‌اند؟
به عبارتی‌طور که گفته شد شایسته ترین دما برای نگه داشتن مواد غذایی درون سردخانه دربین 38 تا 42 رتبه فارنهایت و شایسته ترین دما برای یخچال فریزر میان صفر تا 2 جایگاه فارنهایت میباشد. در شرایطی‌که که خوراک در نصیب یخچال فریزر یخ زده خواهد شد ممکن میباشد موردنیاز باشد که هر دو بخش را مجدد تهیه فرمائید. آغاز دمای بخش سردخانه را تهیه نمائید و اذن بدهید که 8 ساعت از آن بگذرد تا سعی تعمیر یخچال در مشهد  یخچال فریزر را ببینید.

آیا روزنه هوای ورودی مسدود گردیده‌است؟
برای باور از معیار دمای مطلوب، موردنیاز میباشد که به هوا اذن بدهید که وارد محیط سردخانه و سردخانه خواهد شد. هوای خنک از خروجی یخچال وارد بخش یخچال فریزر میشود و بعد بیرون می‌گردد. بسته به سبک یخچال فریزر ممکن میباشد این روزنه‌های خروجی هوا در جای ‌های مختلفی قرار داشته باشند. در محیط سردخانه ممکن میباشد که‌این روزنه‌ها مسدود گردیده باشند یا این که یخ‌ زده باشند.

روزنه هوا را در هر دو بخش فریزر و سردخانه رسیدگی نمائید و مطمئن گردید که مسدود نشده میباشد
در‌صورتی‌که که روزنه مسدود گردیده باشد سبب ساز میگردد که جریان هوا کاهش پیدا نماید. دما و رطوبت می توانند منجر بسته شدن این روزنه‌ها شوند
موادی که به طور بدون واسطه در قبال جریان بدون واسطه هوای خروجی از این روزنه‌ها قرار میگیرند ممکن میباشد که یخ‌زده شوند. اقلام حساسی مانند تخم‌مرغ و مایعات را نباید در قبال روزنه‌ها قرار بدهید.
روزنه‌های مسدود گردیده ممکن میباشد منجر بروز مواقعی مانند مفاد ذیل گردد:

ارتقاء رطوبت یا این که سرمای بیشتراز حد
تغییرات و تناقضات در پیکربندی دمای یخچال فریزر و سردخانه
آیا یخ‌ساز یخچال فریزر پر‌نور میباشد؟
تحقیق فرمایید و ملاحظه کنید که آیا نصیب یخ‌ساز سردخانه پر‌نور میباشد؟ در حالتی‌که که به شلنگ آب متصل وجود ندارد آن را بی صدا فرمایید. اگر که یخ‌ساز فارغ از آن که به شلنگ آب وصل باشد پر‌نور بماند ممکن میباشد مورد ها مانند موردها ذیل چهره بدهد:

یخ‌ساز به کار خویش برای تولید یخ ادامه میدهد و زیرا آبی‌رنگ نیست صدای وزوز ساخت می‌نماید
ممکن میباشد نصیب یخچال فریزر خیلی سرد خواهد شد
ممکن میباشد که قسمت یخچال فریزر هم بسیار سرد گردد
که سبب ساز انجماد طعام در سردخانه می‌گردد.
صدا های معمولی سردخانه و ساید بای ساید
کارایی طبیعی یخچال و ساید بای ساید بعضا صدا هایی را ساخت میکند. لیست تحت مشتمل بر صدا های طبیعی میباشد، این صدا ها، صداهای همگانی سردخانه میباشند و به طور کامل طبیعی می‌باشند:

از تراز بودن و هم سطح بودن سردخانه بر روی زمین مطمئن باشید. چون در شکل نا ترازو بودن یخچال فریزر صدای یه خرده نا هنجار به گوش میرسد.

بعضی وقتها زمانی شما درب فریزر را که گشوده و بسته می‌کنید صدای خم شدن،صدای لرزش، صدای جادویی و یا این که صدای زاری ممکن میباشد شنیده گردد که‌این صداها تحت عنوان تعدیل کننده جریان هوا ازشون حافظه میشه.

صدای قل قل کردن روغن کمپرسور
بعضی اوقات بر تاثیر جا به جایی نخستین و نصب فریزر و یا این که دست اندرکاران دیگر، روغن باطن کمپرسور، وارد لوله ای کندانسور و یا این که اوپراتور می‌گردد و باطن لوله ها یا این که اولِ کمپرسور صدایی مانند قل قل کردن یا این که جوشیدن از فریزر به گوش می‌رسد. در‌این حالت بایستی گاز دستگاه خالی خواهد شد و مجموع سیستم مدار گاز شستشو گردد و در‌صورتی‌که مورد نیاز بود روغن کمپرسور نیز بده بستان گردد و دوباره شارژ گاز یخچال فریزر صورت بپذیرد.

صدای چکه کردن و صدای خش خش
انگیزه :جریان گاز کمپرسور سردخانه یا این که جریان روغن در کمپرسور.

صدای شر شر کردن(یا این که غرغره کردن) و صدای روان شدن آب
انگیزه : این صدا هنگامی که یخ در زمان چرخه یخ زدایی ذوب می‌شود یا این که وقتی که آب به تانک تخلیه جاری می گردد شنیده می‌شود.

صدا ی تماس گرفتن
انگیزه : این صدا هنگامی که سوپاپ ورودی آب برای آبگیری و یا این که لبریز کردن یخ ساز گشوده می‌شود شنیده میگردد. نکته: در صورتیکه یخچال فریزر به آب وصل باشد این صدا طبیعی میباشد، البته در صورتی‌که یخچال فریزر به آب متصل وجود ندارد می بایست یخ ساز را بی سروصدا فرمائید.

صدای تیک تیک یخچال فریزر
هنگامی که شیر برقی یخساز گشوده یا این که بسته می‌شود تا آبگیری نماید و دستگاه یخ را لبریز نماید این صدا شنیده می‌شود. نکته: در صورتی‌که سردخانه به آب وصل گردیده باشد، این صدا طبیعی میباشد ولی در شرایطی که سردخانه به آب متصل وجود ندارد یخ ساز دستگاه را می بایست بی سروصدا نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.