علت جمع شدن آب در کف یخچال

۲ بازديد

انگیزه گردآوری شدن آب در کف سردخانه
یک کدام از خطاها شایع در یخچال فریزر های یخچال و ساید بای ساید، توده شدن آب کف فریزر میباشد. مطمئنا وجود نشت آب در باطن فریزر بسیار نا خوشایند میباشد و منجر نگرانی ما میگردد. ضمن این نشت آب از فریزر اثر قابل مراعات ای بر همت سردخانه نیز می‌گذارد. و به حافظه داشته باشید که اختلال نشتی سردخانه اصلا خویش به خویش حل نمی‌شود. بدین ترتیب اصلا این مشکل تعمیر یخچال در مشهد  را نادیده نگیرید.

انگیزه های احتمالی توده شدن آب در کف یخچال فریزر:
وجود رطوبت
فساد لاستیک به دور درب فریزر
انسداد مجرای تخلیه آب
لبریز شدن دستگاه دیسپنسر
ایراد اتصالات
وجود رطوبت
در شرایطی‌که یخچال یا این که ساید بای ساید شما یک سردخانه نوفراست میباشد، پس نباید اصلا شاهد وجود یخ زدگی درون یخچال آن باشید. یکی‌از دلایل گردآوری شدن آب در تحت یخچال فریزر به خیال و خاطر وجود رطوبت به خصوص در برخی از فصل های سال میباشد. همینطور فرصت هایی که رطوبت هوا زیاد میباشد و درب یخچال فریزر و سردخانه برای برهه زمانی فرصت متعددی گشوده بماند و یا این که به دفعات زیاد گشوده و بسته گردد شاهد این رخداد هستیم. بدین ترتیب بایستی از گشوده و بسته کردن های بیهوده و مجال زیاد خودداری کنید. ضمن این , تعریق زیاد در محیط ی غذای جدید قادر است سبب تجمع آب در سردخانه گردد.

فساد لاستیک بدور درب فریزر
در حالتی‌که متوجه ی خیسی در دیواره های داخلی فریزر شدید، احتمالا مشکلاتی در ارتباط با لاستیک به دور درب فریزر وجود داراست. در‌حالتی که هوای گرم از بیرون، به صورت مداوم وارد سردخانه گردد، استارت به چگالش می نماید و در غایت این رطوبت به صورت قطرات آب چشم می‌شوند و این قطرات آب در نصیب تحت یخچال فریزر گردآوری میگردد. که در‌این‌صورت بایستی لاستیک به دور درب را عوض نمایید تا خلل حل خواهد شد.

انسداد مجرای تخلیه آب
در صورتی‌که در نصیب ذیل فریزر خویش تجمع آب را مشاهده کردید، به احتمال زیاد نقص‌ بسته شدن لوله ی تخلیه برای یخچال فریزر شما پیش آمده میباشد. درون فریزر مجرایی وجود داراست که برای خروج برفک های آب گردیده درنظرگرفته شده که به آن در این گفته میگردد. گاهی ممکن میباشد انگیزه نشت آب در کف یخچال فریزر، بخاطر گرفتگی همین راه و روش آبی رنگ که در کابین فریزر برای جابجایی برفک ها ی آب گردیده به بیرون یخچال می رود باشد. همینطور در‌این می‌تواند بر تاثیر گیر کردن مواد غذایی مسدود گردد. در وضعیت معمولی، سیستم یخ زدایی در یخچال یک سری توشه کار یخ زدایی را جاری ساختن میدهد و یخ هایی که روی کویل های تبخیر جمع شده اند را ذوب می نماید. از آن جایی که آب های منجمد ی باطن لوله آب میشود و آب به باطن لوله تخلیه هدایت می‌شود که در بخش زیر فریزر به درون یک حوضچه منتهی میشود. و در آن جا آب به واسطه ی گرما تبخیر می‌گردد. البته در‌حالتی که تخلیه ی سردخانه مسدود باشد، آب به باطن فریزر و یا این که پایین رشته خنک کننده هدایت می‌گردد و میتواند یخ بزند و در سود ی آب شدن در تحت جا میوه ای تجمع می نماید. به این ترتیب در حالتی‌که که آب داخل لوله منجمد باشد شما می بایست یخ آن را ذوب نمایید تا اختلال بر طرف گردد. برای حل خلل می بایست آغاز شیر تخلیه را مستقل فرمائید. خوب میباشد تک تک مواد غذایی را از فریزر بیرون فرمایید تا کار تطهیر بی آلایش خیس صورت پذیرد.

در شرایطی که هوا گرم میباشد و شما نگران آب شدن مواد غذایی خویش میباشید میتوانید مواد غذایی تان را در سطلی مملو‌از قطعات یخ قرار دهید و یا این که روی مواد غذایی یک پتو قرار دهید تا پتو مانند عایق فعالیت نماید تا مواد غذایی آب نشوند. همینطور بایستی مواد غذایی باطن شیلنگ را توسط ی ریختن آب جوش به باطن شلینگ منزه نمائید. حواستان باشد تا مواد غذایی مانند صیفی جات را در اطراف این روزنه ی خروجی که رویه خروج آب دیفراست میباشد قرار ندهید. ضمن این المنت ذیل اواپراتور را نیز تحقیق فرمایید، این المنت منحصر ذوب کردن میباشد و شاید سوخته باشد، که در این حالت بایستی ردوبدل خواهد شد. عالی میباشد هر 6 ماه یکبار ترک تخلیه را منزه نمائید تا از نشت آب خودداری نمائید. خلال این یک طرز راحت برای گشودن شکاف تخلیه این میباشد که سردخانه خویش را از برق غیر وابسته فرمائید تا یخ های داخل ترک تخلیه ذوب شوند و خارج بیایند. همینطور ریختن آب گرم داخل لوله، سبب سرعت بخشیدن به‌این پروسه میگردد. محیط ی تخلیه ی آب در بخش پشت یخچال فریزر قراردارد. ولی حالت آن در سردخانه های گوناگون میتواند متعدد باشد و خوب میباشد برای فهمیدن به جزئیات بیشتر به دفترچه راهنما مراجعه فرمایید.

مالامال شدن دستگاه دیسپنسر
در شرایطی‌که یخچال یا این که ساید بای ساید شما دارنده دیسپنسر ( مراد به عبارتی سیستم یخساز و آب سرد کن میباشد ) باشد، این احتمال وجود دارااست که، نشتی آب در تاثیر مالامال شدن بیش تر از حد مخزن آب سرد کن پیش آمده باشد. همان مخزن به طور کامل لبریز گردیده و دیگر جا ندارد، به این ترتیب آب از باطن مخزن راز ریز می‌گردد. در شکل سرریز شدن آب ممکن میباشد شاهد وجود برفک در بخش اواپراتور باشیم.

اختلال اتصالات
همینطور ممکن میباشد که اتصالات شلنگ که به آب سرد کن وصل گردیده اند نقص‌ داشته باشند و به صدق متصل نشده باشند و منجر نشتی شوند یا این که ممکن میباشد در گیر اشکالاتی در نصیب اتصالات لوله های خانگی به وجود آمده باشد ( مشکلاتی از قبیل چکه کردن و نشتی ). در صورتی اتصالات لوله ها به مخزن صحیح بسته نشوند، آب نشت می نماید و به گذر زمان فرصت قطره قطره گردآوری میگردند و وسعت متعددی از آب، کف فریزر گردآوری می‌گردد. دراین‌صورت می بایست شیر را نظارت فرمایید و عملکرد نمائید جلوی نشتی را بگیرید و در شکل نیاز شیر را نیز عوض نمایید. برای دانستن به محل نشت آب بایستی مسلما یخچال فریزر را از برق بکشید و با استعمال از یک لامپ قوه محل نشت را پیدا نمائید. یافت کردن محل نشت در بعضی مورد ها ریلکس میباشد و در بعضی موردها در بخش های خاصی از پنل میباشد که نیاز به پند و رسیدگی یک تعمیر عمل ماهر است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.