روش آزمایش انواع سنسور یخچال

۹ بازديد

سنسور رب فریزر : این سنسور وقتی که درب یخچال فریزر یا این که یخچال فریزر بسته نشود با فعال کردن بوق یا این که پر‌نور کردن لامپ به شما هشدار می‌دهد. بدین ترتیب از ورود هوای گرم به درون یخچال فریزر و وخیم شدن مواد غذایی خودداری تعمیر یخچال در مشهد  می‌شود.
سنسور دیسپنسر : در یخچال فریزر هایی که دارنده دیسپنسر آب و یخ می‌باشند در آن بخش سنسوری درنظرگرفته شده میباشد که میتواند قرار به چنگ آوردن جام در بخش دیسپنسر را شناسایی نماید و اذن خروج آب یا این که یخ را صادر نماید.
سنسور دمای کمپرسور : به خواسته دوری از گرم شدن بیش تر از حد کمپرسور برای آن سنسوری درنظرگرفته شده میباشد که زمانی دمای کمپرسور به حد معینی رسید آن را بی صدا می نماید.
سعی سنسور دیفراست یخچال فریزر
معمولاً پس از ده ساعت کار کمپرسور یک توشه کار یخ زدایی یا این که دیفراست ایفا میشود. همان گونه که پیش از اینً گفته شد سنسور دیفراست وظیفه دارااست هنگامی که دمای ذوب کننده یخ ها یا این که هیتر به حد معینی رسید آن را بی صدا نماید تا از گرما دهی بیش تر از اندازه پرهیز نماید.

معمولاً سنسورهای فریزر از نوع NTC می باشند. این بدان معناست که هرچه دما فراتر می رود ترازو هدایت الکتریکی ارتقا و معیار مقاومت الکتریکی کاهش مییابد.

ترمیستور نوعی مقاومت میباشد که نسبت به دما حساس میباشد. این قطعه از مواد نصفه هادی ساخته می گردد و مقاومت الکتریکی آن به تغییرات دمایی حساس میباشد. بنابراین می قدرت با اندازه دریافت کردن مقاومت ترمیستور دمای آن را احتساب کرد به همین برهان از آن تحت عنوان سنسور دما به کار گیری میگردد.

شیوه آزمایش گونه های سنسور سردخانه
هرکدام از سنسورها برای غرض خاصی در سردخانه قرار داده گردیده اند و فساد یا این که کوشش اشتباه آنها قادر است یخچال فریزر را سرگرم اشتباهات بزرگتری نماید. پیرو علائمی که آرم دهنده فساد سنسورهای متفاوت سردخانه می‌باشند توضیح داده گردیده اند.
عیب یابی سنسور دمای سردخانه
از آنجا که این سنسور وظیفه داراست دمای یخچال فریزر را روی ترازو تهیه گردیده نگه داراست حاد شدن آن سبب ساز می‌شود که دمای فریزر بیشتراز حد تحت بیاید. زیرا این سنسور به کمپرسور دستور متوقف کردن چرخه ایجاد سوزوسرما را نمی دهد ممکن میباشد فساد آن سبب یکسره شغل کردن کمپرسور خواهد شد. تمامی این مفاد در غایت منجر ارتقا کار فریزر و بالا رفتن مصرف انرژی آن خواهند شد. در‌حالتی که که سنسور دمای یخچال حاد گردد هم دقیقاً همین اشتباهات به وجود می‌آیند.

عیب یابی سنسور محیطی
گفتیم که سنسور دمای دور و اطراف با اعتنا به دما و موقعیت محیطی گزینش می نماید که ولتاژ ورودی به کمپرسور چقدر باشد. به همین ادله میباشد که قرار دادن فریزر در معرض تابش بی واسطه خورشید منجر می گردد که کمپرسور بیشتر فعالیت نماید و یا این که بقیه عملکردهای سردخانه با مشکل مواجه خواهد شد. در صورتیکه سنسور دمای اطراف حاد خواهد شد نمی تواند ولتاژ ورودی به کمپرسور را تهیه و تنظیم نماید به همین عامل ترازو مصرف انرژی سردخانه ارتقاء پیدا می نماید.

آزمایش سنسور دیفراست
از آن‌جا که سنسور دیفراست در سیستم برفک زدایی نقش مهمی را برعهده داراست حاد شدن آن یا این که سبب ساز توده شدن مقدار متعددی یخ و برفک باطن سردخانه میشود یا این که منجر گرم شدن بیشتراز اندازه هیتر و جراحت وصال به اواپراتور میشود. فساد سنسور دیفراست روی کارایی المنت یخچال فریزر نیز تأثیر گذار میباشد.
عیب یابی سنسور دمای کمپرسور
در شرایطی‌که سنسور دمای کمپرسور حاد گردد نمی تواند دمای کمپرسور را اندازه گیری نماید. در فیض، این قضیه سبب ساز داغ شدن بیشتراز اندازه کمپرسور گردد. داغ شدن کمپرسور قادر است موجب سوختن آن یا این که ساخت و ساز مشکلاتی در بخش های دیگر فریزر خواهد شد.

طریق ردوبدل سنسور یخچال فریزر
برای این که دست به فعالیت گردید و سنسور گزینه نظرتان را ردوبدل نمائید آغاز بایستی فریزر را از برق بکشید. بعداز آن یخچال فریزر را نظارت نمایید تا محل ظریف سنسور متبوع خویش را بیابید. برای یافتن محل سنسور میتوانید از دفترچه راهنمای یخچال فریزر هم امداد بگیرید.

روی سنسور یک پوشش پلاستیکی وجود دارااست که می بایست آن را بردارید. در حال حاضر می‌توانید ملاحظه کنید که سنسور با یک سوکت به سردخانه متصل شد‌ه‌است. سوکت را از سنسور غیروابسته نمائید و سنسور جدیدی که تنظیم نموده اید را به به عبارتی شکل به فریزر وصل فرمائید.

توجه فرمایید که نوع و سبک سنسور دقیقاً شبیه سنسور معیوب باشد. در آخر پوشش سنسور را روی آن قرار دهید و مجدد یخچال فریزر را به برق متصل نمائید.

انگیزه وخیم شدن سنسور فریزر چیست؟
کارداران مختلفی می‌توانند سبب وخیم شدن سنسور یخچال شوند. از جمله یکی‌از شایع ترین عواملی که سبب حاد شدن سنسور سردخانه می‌گردد گشوده ماندن درب آن میباشد. برای دوری از این واقعه موردنیاز میباشد که بیش تر از حد در فریزر را گشوده نگذارید یا این که در را زیاد گشوده و بسته نکنید.

یکی از دیگر از دلایل وخیم شدن سنسورها معیوب بودن ترموستات میباشد. ترموستات وظیفه دارااست که دمای سردخانه را در دست گرفتن نماید و وقتی که دما به سکو تهیه گردیده رسید برق رسانی به کمپرسور را متوقف نماید. به همین ادله میباشد که وخیم شدن ترموستات منجر تغییرات دمایی شدید سردخانه می گردد و سنسورها را از فعالیت می اندازد.

برهان دیگری که سنسورها را از فعالیت می اندازد وخیم شدن کمپرسور میباشد. وقتی که کمپرسور حاد خواهد شد چرخه سوز و سرما سازی متوقف می‌گردد و سرمای لازم سردخانه تأمین نمی‌شود. نبودن سرمای کافی هم قادر است سبب ساز به حاد شدن سنسورهای متعدد گردد.

وقتی که سیستم دیفراست یا این که برفک زدایی با ایراد رو به رو می‌گردد در درون سردخانه یخ و برفک متعددی توده می‌شود و این یخ ها می‌توانند سبب از فعالیت پرتاب کردن سنسور دیفراست شوند.

کدهای نادرست یا ارورهای یخچال فریزر ساید بای ساید ال جی

۹ بازديد

کدهای نادرست یا این که ارورهای یخچال فریزر ساید بای ساید ال جی
ممکن میباشد شما هم با کد خطاهایی بر روی ورقه نمایشگر اثاثیه برقی خویش مواجه گردیده باشید. در واقع ساخت کنندگان و طراحان این عرصه کدهایی را برای ایرادات این سیرتکامل اثاثیه خانگی پیاده سازی کرده اند تا مصرف کنندگان را از بروز تعمیر یخچال در مشهد  غلط باخبر نمایند.

بعضا اشخاص با مشاهده این سیرتکامل مشکلات بر روی کاغذ نمایشگر یخچال فریزر خویش مبتلا سردر گمی می گردند که مبادا یخچال فریزر با اختلال دورازشوخی مواجه گردیده. در حالی که اکثری از این ایرادات بسیار معمولی می باشند و با داشتن اندکی علم و مهارت می اقتدار ان را رفع کرد یا این که تنها با ردوبدل و تعمیر یک قطعه خرد خلل را برطرف کرد.

هر کد اشتباه در فریزر ساید بای ساید ال جی آرم دهنده مشکل در تلاش نصیب خاصی از سیستم این وسیله میباشد در فیض در شکل مشاهده هر سیرتکامل ارور روی کاغذ نمایشگر آغاز به دفترچه پند که هنگام خرید به شما داده گردیده رجوع نمایید در شکل عدم توان در رفع مشکل با نمایندگی های مجاز و یا این که دارای تخصص حرفه‌ای دراین مورد تماس نتیجه ها کنید و برای رفع ایراد از آن یاری بگیرید.
کدهای نادرست یا این که ارورهای سردخانه ساید بای ساید ال جی
کد نادرست یا این که ارور OF F یا این که O FF یخچال فریزر ساید بای ساید ال جی
ظهور این کد نادرست بر روی شیت اکران به‌این مفهوم میباشد که سردخانه روی موقعیت دمو یا این که نمایشگاهی قرار گرفته میباشد. در‌این حالت سردخانه فعال میباشد البته سوز‌و‌سرما دهی ندارد و برای صرفه ‌جویی انرژی و برق در مواقع اکران فریزر از این موقعیت به کارگیری می نمایند. این موقعیت باطن مغازه ها کاربرد داراست و در منازل استعمال نمیشود به این دلیل که فعالیت نکردن اجزای خنک کننده منجر خرابی مواد غذایی می‌شود. برای اشنایی با پروسه قرار دادن دستگاه روی این وضعیت به دفترچه راهنمای فریزر رجوع‌کنید.



کد غلط و یا این که ارور Er FR یخچال فریزر ساید بای ساید ال جی
علامت دادن این کد اشتباه بر روی نمایشگر سردخانه نشانه دهنده نقص‌ و ایراد در موتور حرفه یخچال فریزر میباشد. موتور حرفه، قسمت پیجیده ای میباشد و رسیدگی آن بوسیله اشخاص معمولی و بی تجربیات ممکن میباشد سبب ساز ساخت و ساز خسارات جبران ناپذیر گردد در سود برای رفع این ایراد عالی میباشد از نمایندگی مجاز و یا این که دارای تخصص حرفه‌ای امداد بگیرید تا در شکل نیاز، موتور حرفه تعمیر یا این که ردوبدل گردد.

کد غلط یا این که ارور Er IF یا این که Er ۱F فریزر ساید بای ساید ال جی
دستگاه برای یخ سازی نیاز به حرفه داراست و این ارور از خطاها رشته در نصیب یخ ‌سازی دستگاه نشات می‌گیرید. هم اکنون در‌صورتی‌که در هرکدام از قسمت های رشته مانند اتصالات و سیم کشی های مدار و موفقیت در دست گرفتن مشکلی پیش آید و یا این که موتور رشته گزند ببیند و از عمل بیفتند این کد غلط ظواهر می‌شود.

کد اشتباه و یا این که ارور Er ۱۵ فریزر ساید بای ساید ال جی
این اشتباه هم مانند خطای بالا مرتبط با خلل در قسمت موتور رشته فریزر میباشد. تحقیق این نادرست می بایست مطلقا به وسیله شخص کارشناس صورت پذیرد و با صلاحدید او نسبت به تعمیر و بده بستان ان مبادرت کرد. همینطور ممکن میباشد یخساز دستگاه مبتلا مشکل گردیده باشد.

کد غلط و یا این که ارور Er dH سردخانه ساید بای ساید ال جی
این غلط آرم دهنده ایراد در هیتر دیفراست، موفقیت در اختیار گرفتن پاور PCB و یا این که فیوز میباشد. برای رفع این نقص‌ هیتر دیفراست و موفقیت در دست گرفتن پاور و نیز فیوز بایستی در اختیار گرفتن گردد و همینطور تعمیر و ردوبدل آن به طبع می بایست ذیل حیث یک کارشناس صورت بپذیرد؛ به دلیل آن که رسیدگی و رفع خلل مرتبط با این قسمت فعالیت بی آلایش ای وجود ندارد و علم و داده ها کافی نیاز داراست در غیر این شکل سبب ساز خسارات دورازشوخی تری می گردد.

کد نادرست و یا این که ارور Er FS سردخانه ساید بای ساید ال جی
در فریزر ها سنسور های مختلفی وجود دارااست که کوشش های متفاوتی دارا‌هستند. بروز این غلط آرم دهنده اختلال در نصیب سنسور یخچال فریزر میباشد. در این حالت سنسورها و اتصالات مرتبط با یخچال مانند ترمیستور، اتصالات سیم ها یا این که پیروزی در اختیار گرفتن پاور را پژوهش نمایید و نسبت به رفع خلل مبادرت فرمائید.

کد نادرست و یا این که ارور Er rF یخچال فریزر ساید بای ساید ال جی
ظهور این اشتباه آرم دهنده تلاش غیرعادی موتور حرفه میباشد. با پژوهش موتور حرفه میتوان نسبت به تعمیر یا این که ردوبدل موتور رشته و یا این که موفقیت در دست گرفتن مهم مبادرت کرد.

کد نادرست و یا این که ارور Er rS فریزر ساید بای ساید ال جی
این کد نادرست نشانگر فساد سنسور داخلی سردخانه میباشد. سنسورها و اتصالات مربوط را تحقیق نمائید ممکن میباشد نیاز به ردوبدل اتصال سیم ها، ترمیستور و یا این که موفقیت در دست گرفتن اساسی باشد.

روش جا به جا کردن لاستیک بدور درب

۹ بازديد

شیوه ردوبدل کردن لاستیک بدور درب
صراحت دارد که دست اندرکاران مختلفی می‌توانند بازدارنده از مسدود شدن درب یخچال فریزر شوند البته مهم ترین دست اندرکاران لبریز بودن بیش تر از اندازه فریزر و فرسودگی لاستیک درب می باشند. در‌حالتی که خودتان توانمند به بده بستان لاستیک درب سردخانه می‌باشید می‌توانید با امداد این راهنما لاستیک را بده بستان فرمائید. پس از این که از وخیم یا این که کهنه بودن لاستیک درب فریزر مطمئن شدید بایستی لاستیکی مطلوب با سبک فریزر خویش تنظیم و جایگزین نمائید. نوع سبک فریزر را می‌توانید از روی جلد یا این که باطن دفترچه راهنمای آن پیدا نمائید. در حالتی که نتوانستید سبک فریزر را پیدا فرمایید قسمتی از لاستیک را با خویش به فروشگاه ببرید و لاستیک شبیه آن را تنظیم فرمایید. پیش از نصب لاستیک آن را برای یک سری دقیقه در آب ولرم قرار دهید تا برای نصب مهیا خواهد شد. لاستیک کهن را از محل خویش جداگانه فرمائید. لاستیک یا این که با چسب و یا این که با پیچ به درب متصل گردیده است. در شرایطی که با پیچ متصل گردیده است مجموع پیچ ها را گشوده نمایید و در‌حالتی که با چسب متصل گردیده‌است با استعمال از یک جسم نوک تیز مانند شمشیر چسب  تعمیر یخچال در مشهد  را برش دهید.

پس از غیروابسته کردن لاستیک چسب های مانده یا این که کثیفی های تحت لاستیک را منزه فرمایید. پاک کردن محل با استعمال از اسفنج و آب گرم و مواد شستشو چاره قابل قبولی میباشد. در حال حاضر با اعتنا به دستور کار هایی که در راهنمای نصب لاستیک تازه درج شده میباشد آن را نصب فرمائید. مطمئن گردید که لاستیک در تک تک بخش ها صحیح نصب گردیده است و حاشیه ها صاف و سوای برآمدگی در مکان خویش قرار گرفته اند. در شرایطی‌که خودتان قدرتمند به ردوبدل لاستیک به دور درب نیستید عالی میباشد از یک تعمیرکار کارشناس بخواهید که لاستیک را به صدق و با رعایت اصول استاندارد ردوبدل نماید.
انگیزه سرد نکردن آبسردکن فریزر و ساید بای ساید + اشتباهات دیگر آبسردکن
آبسردکن فریزر فریزرها و فریزر های ساید بای ساید دسترسی اشخاص به آب سرد را سهل وآسان می نمایند و مداقه متعددی دارا‌هستند. فرض نمائید که جام خویش را به آبسردکن مجاورت میکنید تا از آب سرد لبریز خواهد شد ولی هنگامی آن را می‌نوشید متوجه میشوید که آب گرم میباشد و به اندازه دلخواهتان خنک وجود ندارد. به طبعً این زمینه برایتان بسیار آزار دهنده خواهد بود. این خلل می‌تواند به خیال تهیه نبودن ترموستات یا این که عمل نکردن آبسردکن یخچال فریزر باشد. درپی دلایل مختلفی که میتوانند منجر به وجود وارد شدن این نقص‌ شوند را مطرح کرده ایم تا در صورتی با آن مواجه شدید اقداماتی که میتوانید را برای برطرف کردن نقص‌ جاری ساختن دهید.

انگیزه سرد نکردن آبسردکن فریزر چیست؟
آبسرد کن یخچال فریزر دارنده مخزنی میباشد که آب در باطن آن توده می‌گردد تا در طول نیاز با فشار دادن پدال در چنگ ما قرار گیرد. این آب سرمای خویش را از فریزر میگیرد براین اساس درصورتی که آب باطن آبسردکن سرد وجود ندارد یکی علل قادر است این باشد که دمای خویش سردخانه به اندازه ای خنک وجود ندارد که آب را هم تا اندازه مناسب ما خنک نماید. خنک نبودن فضا فریزر دلایل مختلفی داراست و می بایست یخچال فریزر به وسیله تعمیرکار عیب یابی خواهد شد تا انگیزه اساسی خنک نشدن فریزر مشخص و معلوم شود. برای یافت کردن انگیزه سرد نشدن یخچال فریزر بایستی ترمودیسک، موفقیت الکترونیکی، حرفه سردخانه، گاز مبرد یخچال فریزر، المنت و موتور یخچال فریزر پژوهش شوند.
یک کدام از دیگر از مسائلی که موجب گرم شدن دور و اطراف فریزر و پیرو آن خنک نشدن آب درون آبسردکن می گردد تهیه اشتباه ترموستات فریزر میباشد. ترموستات قطعه ای میباشد که دمای فریزر را تهیه می نماید و از سردتر یا این که گرم خیس شدن دور و اطراف سردخانه از دمایی که روی آن تهیه گردیده‌است خودداری می نماید. هنگامی که ترموستات به خیر و خوبی تهیه نشده باد و دمای سردخانه بالا باشد آب درون آبسردکن هم خنک نخواهد شد. ادله دیگر می‌تواند فساد ترموستات باشد. هنگامی که ترموستات وخیم باشد نمی تواند دمای دور و اطراف داخلی یخچال فریزر را صحیح تشخیص دهد و همین سبب ساز می گردد که دمای یخچال فریزر گرمتر یا این که سردتر از حد تهیه گردیده خواهد شد. سرد شدن بیشتراز اندازه میتواند موجب یخ زدن لوله آب آبسردکن خواهد شد و گرم شدن فریزر منجر می‌شود که آب باطن مخزن آبسردکن هم گرم باشد. موفقیت در اختیار گرفتن کننده آبسردکن هم همانند مغز آن میباشد و همه دستور های مرتبط با کار آبسردکن به وسیله آن صادر می‌گردد. در صورتیکه موفقیت در دست گرفتن کننده آبسردکن وخیم گردد به طور طبیعیً آب درون آبسردکن دمای دلخواه را نخواهد داشت.

بعضی وقتها خواسته از فعالیت نکردن آبسردکن این میباشد که ابداً آبی‌رنگ از آن خارج نمی آید. این اختلال هم دلایل خاص خویش را داراست که پیرو به آن‌ها اشاره کرده ایم.

دلایل بیرون نشدن آب از آبسردکن
در صورتی اختلال آبسردکن شما این میباشد که ابداً آبی رنگ از آن بیرون نمیشود عامل ها دیگری موجب این موضوع گردیده اند. نادر بودن فشار شیر آب، بسته شدن یا این که فساد غربال آب، وخیم بودن سوئیچ دیسپنسر آب (یا این که به عبارتی آبسردکن)، معیوب بودن شیر ورودی آب یا این که شیر برقی، یخ زدگی لوله جابجایی دهنده آب و معیوب بودن موفقیت در دست گرفتن کننده دیسپنسر آب کلیه می‌توانند بازدارنده از دسترسی شما به آب باطن آبسردکن شوند.

یخ زدن لوله آب آبسردکن
به طور طبیعیً هنگامی که لوله های جابجایی دهنده آب یخ بزنند آب به مقدار کافی وارد مخزن آبسردکن نخواهد شد. برای این که بفهمید لوله منجمد میباشد یا این که خیر بایستی لوله را که در تحت سردخانه جای دارد غیروابسته کرده و در درون آن بدمید. در حالتی که هوا از آن عبور نکند معین می‌شود که لوله یخ‌زده میباشد. برای حل این خلل می بایست یخ باطن لوله را به طریقی ذوب فرمائید. در غایت دمای فریزر را تهیه و تنظیم فرمایید تا از یخ زدگی دوباره لوله پرهیز خواهد شد.

نادر بودن فشار آب منزل
آبی‌رنگ که وارد مخزن آبسرد کن میشود از لوله های آب منزل تأمین میشود به این ترتیب درصورتی که فشار آب درون لوله ها معدود باشد آب به خیر و خوبی به درون مخزن هدایت نمی‌شود و در باطن آبسردکن به اندازه کافی آب خنک نخواهید داشت. بایستی فشار آب منزل را اندازه بگیرید تا متوجه گردید ایراد از فشار آب منزل میباشد یا این که نه.

حاد بودن شیر برقی یا این که شیر ورودی آب
یک کدام از دیگر از عواملی که موجب فعالیت نکردن آبسردکن به خصوص در یخچال فریزر های ساید بای ساید می‌شود فساد شیر ورودی آب میباشد. با مولتی متر رسیدگی نمایید که در شیر برقی اتصالی نیست. درصورتی که اتصالی وجود داشت شیر برقی می بایست ردوبدل خواهد شد در غیر این شکل می بایست سایر عواملی که موجب فعالیت نکردن دیسپنسر آب میگردند را رسیدگی نمائید

رسوب زدایی مخزن آبسردکن یخچال فریزر

۹ بازديد

رسوب زدایی مخزن آبسردکن یخچال فریزر
مجموع آلودگی ها مرتبط با جلبک ها و باکتری های باطن آب وجود ندارد. رسوب باطن آب که به گویش معمولی جرم آب گفته می‌شود نیز سبب آلودگی مخازن و مجاری آب می گردند. باتوجه به وسعت و مشقت رسوبات که روی سطح ها نشسته میباشد می اقتدار از محلول ریکا و آب و سرکه یا این که جوش شیرین که پیش از این هم گفته شد تعمیر یخچال در مشهد  استفاده نمود.
نکته: در هر نوع نحوه نظافت کردن مخزن می بایست توجه نمایید که از وسایلی زیرا سیم ظرفشویی استعمال نکنید. سیم ظرفشویی و مانند آن موجب خط افتادن در بدنه مخزن آبسردکن گردیده و موجب کاهش سریعتر چگونگی آب و عده شدن رسوب در آن می‌گردد. برای اینکار به طبع از پارچه قابل انعطاف به کار گیری فرمائید.

نکته: چنانچه در بخش هایی در مخزن نمی توانید از دست و پارچه به کارگیری نمائید (برای مثال خیلی باریک میباشد یا این که حاشیه داراست) میتوانید یک مسواک قابل انعطاف برای این شغل تخصیص دهید و مطمن گردید آحاد بخش های مربوط به آب مخزن منزه شد‌ه‌است.

ردوبدل مخزن آبسردکن سردخانه
با‌یقین هر نوع مخزن آب یک قدمت مفیدی دارااست و باوجود نظافت کردن مداوم آن، عالی میباشد پس از یک بازه زمانی معلوم (از جمله 3 سال) بهمراه شلنگ ها و متعلقات آن ردوبدل خواهد شد. چون به کارگیری و شستشوی زمان بر برهه زمانی ظروف پلاستیکی که مظروف خوراکی و آشامیدنی می‌باشند سفارش نمیشود.

ولی مطلقا به خیال و خاطر داشته باشید که آلودگی آب در اکثر اوقات موردها با دیده چشم نمیشود. حتی ممکن میباشد بوی آب تغییر تحول نکند البته عالی میباشد برای مراقبت تندستی در عصر های متناوب مخزن و مجاری شستشو و نهایتا ردوبدل خواهد شد. اما برای این عمل مسلما از متخصصین مرتبط با کمپانی تولید کننده یخچال فریزر امداد بگیرید تا هم از چگونگی مخزن تازه مطمن گردید هم در طی مفتوح کردن و بستن در گیر نقص‌ نشوید.
انگیزه رمز و صدای فریزر چیست؟
سردخانه یکی اسباب اصلی آشپزخانه میباشد که مانند هر دستگاه دیگری ممکن میباشد گاهی در گیر ایراد گردد و این مورد شمارا هم به دردسر بیاندازد. هیچ چیز بدتر از یخچالی که رمز و صدای بلند و متعددی ساخت و ساز می نماید وجود ندارد و درین حالت مطلقاً شما می بایست سعی نمائید تا بفهمید خلل بدون شوخی میباشد یا این که خیر. درین مقاله قصد داریم انگیزه راز و صدای یخچال فریزر را نظارت نماییم.
می بایست بدانید که یخچال فریزر ها از قطعات مختلفی تشکیل‌شده اند که عمل کردن آن‌ها هم می‌تواند انگیزه راز و صدای یخچال فریزر خواهد شد براین اساس هر صدایی که از فریزر شنیده میشود تنهاً به معنای وخیم بودن فریزر وجود ندارد.

خواسته از رمز و صدای یخچال فریزر صداهای بلند و غیرعادی میباشد که پیش از اینً وجود نداشتند و اخیرا ساخت و ساز گردیده اند. درین حالت میباشد که می بایست کارایی قطعات متعدد سردخانه گزینه تحقیق قرار گیرد تا انگیزه ایجاد صدا مشخص و معلوم گردد.

یخچال فریزر ساختار حساس و نسبتاً بغرنج ای داراست که تحقیق و تعمیر آن مستلزم تجربیات و مهارت کافی میباشد. به این ترتیب، در‌حالتی که در جاری ساختن شغل های فنی و تعمیراتی مهارت کافی را ندارید عالی میباشد که‌این فعالیت را به تعمیرکاران دارای تخصص بسپارید تا زخم بیشتری به یخچالتان وارد نشود.
صداهای متفاوت یخچال فریزر و انگیزه آنان
انگیزه صدای تق تق سردخانه
لوله های باطن یخچال فریزر به امداد فوم سفت نگه داشته می‌شوند. وقتی که‌این فوم ها از لوله ها غیروابسته شوند سروصدایی همانند تق تق به گوش می‌رسد که مانند قولنج شکستن سردخانه میباشد.

معمولاً این هیاهو ها از فریزر های سلامت هم شنیده می گردد و طبیعی میباشد ولی در صورتی‌که این صدا بیشتراز اندازه و بلند باشد آرم دهنده وجود مشکلی در باطن سردخانه میباشد.
معمولاً راه‌حل خاصی برای این ایراد راز و صدای فریزر نیست چون مرتبط با لوله های باطن یخچال فریزر میباشد ولی تعمیرکاران میتوانند برای کاهش دادن معیار جنجال اقداماتی جاری ساختن دهند.

انگیزه صدای کلیک سردخانه
صدایی که مشابه به کلیک میباشد مرتبط با در اختیار گرفتن سیستم برفک زدایی میباشد. در برخی از سبک ها این صدای کلیک از در اختیار گرفتن ترموستات سرچشمه می‌گیرد که یک توشه در بالا و یک توشه در انتهای چرخه شنیده می گردد. این یک صدای طبیعی میباشد و نیاز به تعمیر ندارد.

انگیزه صدای ویبره یخچال فریزر
راز و صدای ویبره سردخانه میتواند در تاثیر واکنش سردخانه با کابینتی که باطن آن قرار گرفته میباشد تولید خواهد شد. گوشه ها و پشت سردخانه بایستی کمی از دیوار و کابینت مسافت داشته باشند تا هوا به راحتی جریان پیدا نماید. تراز نبودن یخچال فریزر یا این که وا رفته شدن سینی تخلیه هم میتوانند صدای ویبره ساخت نمایند.

صدای قاطر الاغ سردخانه
صدای خرخر فریزر مرتبط با گردش گاز مبرد در درون لوله ها میباشد. شنیدن این صدا امری طبیعی میباشد ولی در‌صورتی‌که لوله ها فرسوده باشند رسوبات آنها و خوردگی های موتور به همپا گاز مبرد در درون کویل ها به جنبش در میایند و همین سبب ساز به وجود داخل شدن صدای خرخر غیر معمولی می گردد.

انگیزه صدای کمپرسور سردخانه
شنیدن صدای کمپرسور سردخانه هنگامی که پر‌نور میباشد امری طبیعی میباشد ولی چنانچه صدای آن آنقدر زیاد میباشد که از اتاق های دیگر هم شنیده میشود و یا این که با صدای سوت یار و همدم میباشد یعنی کمپرسور خلل پیدا نموده است و موردنیاز میباشد که یک تعمیرکار دارای تخصص آن را تحقیق کند.

انگیزه صدای قل قل یخچال فریزر
بعضی اوقات از کف سردخانه صدای قل قل مشابه به صدای جوشیدن به گوش میرسد. در باطن کمپرسور روغنی وجود دارااست که ممکن میباشد در تاثیر جابه جا کردن فریزر یا این که اتفاقات دیگر وارد کندانسور یا این که اواپراتور خواهد شد.

این صدای قل قل نشانه دهنده این رخداد میباشد. در‌این وضعیت قطعاً می بایست با تعمیرکار یخچال فریزر تماس حاصل نمایید و از وی امداد بخواهید. برای حل این نقص‌ بایستی گاز فریزر تخلیه خواهد شد، مدار سردخانه تطهیر گردد و مجدد گاز فریزر شارژ خواهد شد. بعضی وقتها ما یحتاج میباشد که روغن کمپرسور هم شارژ خواهد شد چون پاره ای از آن از دست رفته میباشد.

تکنیک خدمت پارس خلال سرویس ها نصب و تعمیرات فریزر ، نصب و تعمیر بقیه اسباب و اثاث خانگی نظیر تعمیر لباسشویی ، تعمیر ظرفشویی و … را نیز ارائه می‌دهد. کلیه سرویس ها با ارائه تضمین طومار و گارانتی تعمیرات ارائه می‌گردد و برای بده بستان قطعات از قطعات اورجینال هر مارک به کار گیری می گردد.

علت سخت باز شدن در فریزر

۷ بازديد

انگیزه مشقت بار گشوده شدن در فریزر
در خیلی از موردها مشکلاتی که برای لوزام خانگی به عنوان مثال سردخانه پیش میاد ابدا اختلال فنی وجود ندارد و مربوط می توان به استعمال اشتباه از اثاثیه خانگی، یکی دلایلی که منجر می‌شود درب یخچال فریزر دشوار گشوده گردد  تعمیر یخچال در مشهد  این میباشد.
آیا درب فریزر نو گشوده گردیده‌است؟
باطن سردخانه هوای سردی میباشد که رطوبت آن گرفته شد‌ه‌است شما هنگامی درب یخچال فریزر را گشوده میکنید هوای گرم وارد می گردد و آن هوای سرد بیرون میشود و آن تداخل هوای سرد و گرمی که درون یخچال فریزر وجود دارااست منجر می گردد که یک شرایط عدم وجود به وجود بیاید و یک وضعیت مکش ساخت گردد و در به راحتی گشوده نشود.

شما هر وقتی که در را گشوده کردید اذن بدید که حدود یک دقیقه اذن دهید و سپس مجدد در فریزر را گشوده فرمایید که آن جریان هوا و فشار داخلی فریزر تهیه و تنظیم خواهد شد اما در‌حالتی که می خواستید سریع خیس در را گشوده نمایید آغاز انگشتتان را کنار لاستیکی در نهاده (که آن مکش از در بین برود) و بعد از آن در را گشوده نمایید. توجه نمایید که مکش باطن چه فریزر چه یخچال فریزر اختلال فنی وجود ندارد.

آیا لاستیک به دور درب یخچال فریزر آلوده میباشد؟
برهان آتی که قادر است منجر این اختلال گردد آلوده بودن لاستیک بدور سردخانه میباشد (خاک و بقیه ذرات می‌توانند روی صطح لاستیک انباشته شده و منجر ساخت‌و‌ساز مقاومت شوند) شما همت فرمایید که هر یک‌سری وقت یک توشه این لاستیک را منزه نمایید (با به کار گیری از یک جام آب ولرم و یک مقدار ریکا آغاز لاستیک را بشویید و آن‌گاه به یاری یک دستمال مرطوب آن را کم آب نمایید) که آن گرد و خاک و آن چسبندگی که روی لاستیک میباشد از میان برود و دیگر با این نقص‌ رو به رو نشوید(شما می‌توانید بعداز پاک کردن روی لاستیک وازلین یا این که موم پارافین بزنید این فعالیت امداد می نماید که درب فریزر شل خیس گشوده گردد).
آیا فریزر تراز میباشد؟
آیتم آینده تراز نبودن فریزر میباشد (شما عملکرد نمایید فریزر را مدام تراز قرار بدهید) و درصورتی که فریزر را جا به جا کردید در هر بخش از آشپزخانه مجدد تراز بودن یخچال فریزر را تحلیل فرمایید (تراز بودن دستگاه را میتوانید از روش دو اساس ای که تحت فریزر جای‌دارد آنالیز نمایید تلاش فرمائید که یک مقدار شالوده ها فراتر باشند و یک پاره ای جلوی سردخانه به سمت بالا باشد و تراز دستگاه را به طبع محاسبه نمایید) و هم اینگونه می‌توانید برای اینکه اعتقاد پیدا فرمایید از تراز بودن سردخانه از یک تراز به کارگیری فرمایید.

آیا لولا های درب یخچال فریزر سلامت می‌باشند؟
استدلال آینده وخیم بودن لولا های در میباشد شما همت فرمائید که درون نصیب درب فریزر وسایل سنگینی مثل بطری های آب ، بطری ترشی و هر چیز دیگری که وزن متعددی داراست باطن بخش درب قرار ندهید زیرا سبب می‌گردد که در مقداری لنگر بندازد و آن لولا موقعیت خودش را از دست بدهد و درب یک یه خرده طاقت فرسا خیس گشوده خواهد شد پس قطعا کوشش نمایید که در نصیب درب فریزر وسایل هنگفت قرار ندهید.

آیتم آتی حاد بودن (استوپر) درب فریزر میباشد در برخی از فریزر ها در بخش پایینی در یک (استوپر) قرار دادند که شما وقتی که میخواهید در را ببندید جلوی ظرب ای مسدود شدن در را بگیرد و یاری می نماید که در آهسته خیس بسته گردد، چنانچه این (استوپر) وخیم گردیده باشد سبب ساز می گردد که در به مشقت گشوده گردد.

همانگونه که همگی ما میدانیم یخچال فریزر یک کدام از اثر گذار ترین اختراعات انسان میباشد. چون که مراقبت وقتگیر مقطع مواد غذایی از قدیم آرزوی بشریت بوده میباشد و از این رو از طریق های مختلفی نظیر نمک بهره کردن ، کم آب کردن ، دفن کردن و غیره استعمال نموده است. تا وقتی که او‌لین یخچال فریزر به وسیله شخصی به اسم جان کوری نوآوری شد.

که امروزه این دستگاه پرکاربرد در سایز ها و صورت های متفاوت صنعتی ، یخچال فریزر ، یخچال و دستگاه های برودتی در اکنون ساخته شدن در موسسات متعدد عالم میباشد.

اعتنا داشته باشید که مدام مشکلاتی که در وسایل برقی با آن‌ها رو به رو می شویم دلیلشان فنی وجود ندارد پس نیازی به نگرانی وجود ندارد در بعضا مفاد این مشکل‌ها به‌این عامل به وجود می‌آیند که ما به صورت صحیح از اسباب و اثاث برقی استعمال نمی‌‌کنیم یا این که کاری ایفا می‌دهیم که برای دستگاه ساخت‌و‌ساز اختلال می نماید پس آغاز تلاش فرمایید عامل تولید نقص‌ چه فنی چه غیره را کشف نمایید و آن‌گاه در‌پی حل آن بگردید (که در اشتباهات فنی نیاز میباشد که از یک دارای تخصص در آن مورد یاری بگیریدو خودتان فارغ از دوراندیشی نخواهید که آن را حل فرمایید).

امید‌است‌ که از این مقاله راضی بوده باشید و برای ما اثر گذار واقع گردیده باشد به طبع در صورتی این نقص‌ را در گشودن درب سردخانه داشتید ه شکل تک به تک این دلایلی که در مقاله بالا توضیح دادیم را تحلیل فرمایید و مورد ها را رعایت فرمائید (در حالتی که مشکلی بود چه از دید تراز بودن چه از دید لاستیک چه اولا و هر چیزی دیگری مبادرت به حل آن نقص‌ نمائید) با تشکر از شما که تاپایان این مقاله با ما همرا بودید.

روش تعویض فیلتر داخلی یخچال فریزر ساید بای ساید

۷ بازديد

روش ردوبدل غربال داخلی یخچال فریزر ساید بای ساید
همان طور که گفته شد، غربال های داخلی با اعتنا به سبک یخچال فریزر در جاهای متفاوتی قرار دارا هستند. برخی ها در بالای سردخانه و بعضا ها در کنار جا میوه ای قرار دارا‌هستند. البته طریق بده بستان آنها به طور کامل یکسان میباشد. برای این خواسته فرایند  تعمیر یخچال در مشهد  پایین را طی فرمایید.

در بالا باید که جریان آب را انقطاع نمائید. به‌این خواسته شیر آب را ببندید.
غربال آب که در تصویر با شماره 1 علامت داده شد‌ه‌است را را حدود بدور در مغایر جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
غربال آب ( در تصویر با شماره 1 علامت داده گردیده است) را از باطن غربال کیس (در تصویر با شماره 2 نماد داده شد‌ه‌است) خارج بکشید.
برای بده بستان شل خیس غربال، شیر آب را ببندید. برخی اوقات غیروابسته کردن غربال آب به جهت وجود ناخالصی های جانور در آب طاقت فرسا میباشد. در‌صورتی‌که دراین باره ایراد دارید غربال آب را سفت بگیرید و آن را بکشید. زمانی غربال آب را میکشید ممکن میباشد مقدار مقداری آب از دهانه آن نشت نماید که‌این طبیعی میباشد. شما می‌توانید برای به دستکم رساندن نشتی آب، زمانی غربال را خارج می‌کشید، آن را افقی نگه دارید. برای خودداری از سرریز شدن، غربال آب (با شماره 3 در تصویر نماد داده شد‌ه‌است) را خالی فرمائید و محیط غربال کیس را کم آب نمائید.
غربال نو را در غربال کیس قرار دهید.
غربال را فشار دهید و آنگاه آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا قفل گردد. اعتنا نمائید که نشانه قفل گردیده می بایست با خط نشانگر ستون گردد.
برای بدون صدا شدن لامپ قرمز‌رنگ صرفا کافی میباشد تا به دوران سه ثانیه انگشت خویش را روی دکمه Filter Reset نگه دارید.
شیر آب ورودی را گشوده فرمایید.
پاره ای از آب را برداشته تا مقداری غربال پاک گردد.
قدمت اثر گذار غربال های یخچال فریزر ساید بای ساید
اکثر وقت ها ساخت کنندگان یخچال فریزر های ساید بای ساید به‌این مورد تاکید دارا هستند که غربال های آب دستگاه هر پنج و یا این که شش ماه بده بستان خواهد شد و اصلا بیشتر از یکسال از آن‌ها استعمال نکنیم.

قدمت اثرگذار غربال ها به عواملی همانند معیار آب مصرفی و نیز سرعت جریان آب بستگی داراست. لامپ قرمز رنگ که در باب آن توضیح داده شد نماد دهنده به نقطه پایان وصال قدمت این غربال ها میباشد.

معرفی شایسته ترین مارک های غربال فریزر
شایسته ترین مارک های غربال های سردخانه عبارت اند از:

غربال Samsung سبک Genuine
غربال General Electric سبک MWF
غربال General Electric سبک PRWFE
غربال Crystala
غربال Waterdrip UKF8001
بدین نکته اعتنا داشته باشید با وجود اینکه غربال ها برای کلیه یخچال فریزر ها به کارگیری میشوند البته تا امکانش است همت فرمائید از فیلتری به کارگیری نمائید که با مارک یخچال فریزر شما مطابقت داشته باشد.

در غایت تمامی شما میدانید که آب نقش اصلی و غیر قابل انکاری در معاش ما دارااست. داشتن آبی‌رنگ پاک، تصفیه گردیده و بدور از هر سیرتکامل آلودگی بسیار اصلی بوده و حق هر انسانی میباشد. صراحت دارد که آب در تصفیه منزل تصفیه میشود، البته در طی مسیری که طی می نماید تا به منزل شما رسد کارداران مختلفی میتوانند باعث آلودگی آن شوند.

شیوه های مختلفی برای تصفیه دوباره آب و داشتن آبی‌رنگ عاری از هر سیرتکامل آلودگی در منزل وجود داراست. امروزه سردخانه های توسعه یافته با دارا بودن غربال های اب این قابلیت را برای ما مهیا آورده اند تا آبی رنگ منزه در مشت داشته باشیم. نکته ای که بایستی مدام به ان توجه داشته باشید فرصت صحیح ردوبدل این غربال ها میباشد که درین نوشته‌ی علمی به صورت کامل در زمینه ی آن سخن کردیم.
چرا سردخانه اینجانب به اندازه کافی سرد وجود ندارد؟
در‌این‌حالت‌ معمولا با مفتوح کردن درب فریزر متوجه می شوید که یخچال فریزر و یخچال فریزر به اندازه کافی خنک نیستند و برای پرهیز از فاسد شدن مواد غذایی، می بایست تخت گاز نقص‌ را برطرف فرمایید تا علاوه از خویش فریزر هزینه مازاد برای خرید مواد غذایی بیشتر را نیز نپردازید.
درپی نوشته‌علمی با گونه های مشکلاتی که منجر کم شدن دمای سردخانه میشوند آشنا خوا هیم شد. این مورد ها عبارتند از:

نشتی هوای یخچال فریزر
از عمل افتادن سیستم یخ زدایی اتومات
زمانسنج یخ زدایی
حرفه اواپراتور و کم شدن دمای سردخانه
کویل های کندانسور از نگاه کثیفی و حرفه
نقص‌ سنسور دما یا این که ترمیستور
پیروزی در اختیار گرفتن الکترونیکی
عدم تشخیص صحیح دما با ترموستات

عمده اشتباهات نصیب یخ ساز یخچال فریزر ها

۶ بازديد

عمده اشتباهات نصیب یخ ساز یخچال فریزر ها
عمده خطاها یخ ساز فریزر های عبارتند تعمیر یخچال در مشهد  از:

یخ سازی دستگاه متوقف گردیده است
فساد ترموستات سردخانه
گیر کردن یخ در پوسته یخ
خلل در یخ ساز به انگیزه تراز نبودن یخچال فریزر در مکان خویش
بسته شدن یا این که نشتی لوله ورودی آب به فریزر
وجود بوی بد در یخ های بیرون گردیده از یخ ساز
عوض نکردن به موقع غربال آب
یخ زدن یخساز سردخانه
درپی به توضیح بیشتر هر کدام از مفاد مذکور میپردازیم.

یخ سازی دستگاه متوقف گردیده است
بی آلایش ترین مشکلی که هنگامی یخ سازی دستگاه متوقف می گردد این میباشد که پیکربندی آن را نظارت نمایید، به دلیل آن که ممکن میباشد شما یا این که یکی‌از اعضای خانواده آن را در موقعیت سکوت قرار داده باشید.

شیت اکران دیجیتال سردخانه را از روش پنل روی آن تحقیق نمائید و در شکل بی سروصدا بودن آن را پر‌نور نمائید.

فساد ترموستات یخچال فریزر
در شرایطی که سردخانه سردخانه خیلی سرد یا این که خیلی گرم باشد، یخ ساز نیز به صحت عمل نخواهد کرد. پس ایراد دیگری که قادر است سبب ساز صحیح عمل نکردن فریزر خواهد شد، ترموستات سردخانه میباشد.

با اعتنا به نوع مارک سردخانه می بایست پژوهش نمائید و ترموستات یخچال فریزر خویش را پیدا فرمایید و در شرایطی که یخ های یخ ساز شما آب گردیده است، دمای سردخانه را سردتر نمائید. در‌صورتی‌که یخ در دستگاه خیلی محکم شد‌ه‌است یا این که نمی ریزد، دمای آن را طوری تهیه و تنظیم فرمایید که یخ ها به راحتی از جعبه یخ بیرون شوند.
گیر کردن یخ در پوسته یخ
یکی‌از شایع ترین ایرادات یخ سازهای سردخانه، یخ های بد هیبت یا این که بد صورت، یخ شکسته و یخ به صورت مات میباشد. همگی این موردها به جهت گیر کردن تکه های یخ در پوسته یخ رخداد می‌افتند. در‌حالتی که یخ به طور یک مجموعه ای گیر نماید، تشکیل یخ تازه قابلیت و امکان پذیر نخواهد بود و در خط آب نیز ممکن میباشد اختلال ساخت نماید، به این دلیل‌که نمی تواند این بخش را مالامال نماید.

دراین‌صورت یخ ساز یخچال فریزر را سکوت نمایید و با به کارگیری از آب گرم یخ ها را ذوب کرده و این بخش را پاک فرمائید.
ایراد در یخ ساز به انگیزه تراز نبودن یخچال فریزر در مکان خویش
یک مشکلی که شاید در نگاه اولیه نادیده بگیرید این میباشد که پیش از تراز بودن یخچال فریزر به سراغ یخ ساز برای حل ایرادات آن بروید.

در‌صورتی‌که یخ ساز شما در درون سردخانه به صحت نصب نشود، یخ در پوسته تراز نمی‌شود و حتی گروه اجکتور یا این که خارج انداز یخ، برای به کار گیری از یخ موقع زدن دکمه آن نیز ممکن میباشد به صدق شغل نکند.

پس آغاز از تراز بودن یخچال فریزر مطمئن گردید. این شغل را می‌توانید با به کارگیری از تراز ساده حباب دار یا این که دیجیتال و… اجرا دهید. در شرایطی‌که یخچال فریزر تراز وجود ندارد، شالوده‌های فریزر را طوری تهیه و تنظیم نمائید تا کف آن صاف خواهد شد.

در هر حالا در‌صورتی‌که یخچال فریزر تراز بود، محل نصب خویش یخ ساز را یک توشه پژوهش نمائید و در شکل نیاز و حل نشدن خلل با تعمیرکار یخچال فریزر تماس حاصل نمایید.

بسته شدن یا این که نشتی لوله ورودی آب به فریزر
لوله ورودی آب به یخ ساز برای ایجاد کرد یخ باکیفیت ضروری میباشد. در شرایطی‌که مسدود گردیده باشد، آب نمی تواند بیرون گردیده و یخ سازی به صدق صورت پذیرد. همینطور در صورتیکه این لوله شکسته باشد ممکن میباشد از فریزر نشتی وجود داشته باشد.
وجود بوی بد در یخ های بیرون گردیده از یخ ساز
اختلال دیگری که وجود داراست این میباشد که یخی که از یخچال فریزر در استکان یا این که پارچ خویش به کار گیری می‌کنید، ممکن میباشد بوی بدی بدهد. این اختلال از وجود طعام در یخچال فریزر یا این که ورود هوای گرم حادثه می افتد که می بایست یخساز را با ماده های شوینده، سرکه و … تمیزکاری فرمایید و مجدد استعمال نمایید.

عوض نکردن به موقع غربال آب
اکثری از اشخاص شاید تغییر دادن به موقع غربال آب را فراموش نمایند که می بایست غربال آب را عوض نمایند. این عمل در غایت غربال یخچال فریزر را مسدود می نماید، به این دلیل که آب می بایست از غربال عبور نماید و چنانچه نتواند از آن عبور نماید. این باعث به فشار خشک در شایسته ترین موقعیت گردیده و وجود یخ آلوده در بدترین وضعیت گردد.

غربال آب فریزر را بایستی با دقت به سفارش های مذکور در دفترچه های راهنمای آن، متناسب با مارک دستگاه خویش بده بستان نمائید تا این نقص‌ پیش نیاد.

ایرادات مرتبط با درب یخچال

۶ بازديد

ایرادات مرتبط با درب یخچال
در شرایطی‌که لاستیک بدور درب فریزر حاد باشد، هوای مرطوب خارج به باطن یخچال فریزر وارد می گردد وباعث می گردد در یخچال فریزر به صورت برفک و یخ چشم شوند. همینطور درصورتی که لاستیک به دور درب در گیر پاره گی و یا این که شکاف باشد، رشته اواپراتور ممکن میباشد یخ بزند، استدلال این نقص‌ این میباشد که کمپرسور بایستی بیشتراز حد معمول عمل نماید. بدین ترتیب لاستیک بدور درب سردخانه را نظارت نمائید تا وخیم نباشد. در شکل فساد می بایست بده بستان خواهد شد. و همینطور لولای درب را نظارت فرمایید تا شل و ول نباشد. در شکل وارفته بودن لولای درب، آنان را سفت نمایید همینطور در شکل تراز نبودن آن را تعمیر فرمائید. یک روش معمولی برای آزمایش فساد لاستیک به دور درب وجود دارااست. برای این آزمایش، یک تکه ورقه را لای در یخچال فریزر قرار دهید و در را ببندید، آن گاه کوشش نمائید صفحه را خارج بکشید. در صورتی‌که سوای هیچ مقاومتی شیت را توانستید در بیاورید این در معنای فساد لاستیک به دور درب میباشد که می بایست لاستیک به دور درب فریزر یا این که ساید بای ساید خویش را عوض فرمائید. همینطور شاید لاستیک بدور درب تنها آلوده باشد که در این‌حالت صرفا کافیست  تعمیر یخچال در مشهد  آن را پاک نمایید.
 
به موردها بالا دو گزینه دیگر میتوان اضافه کرد که اشکالات اصلی اما در عین حالا بی آلایش ای می باشند که خودتان نیز می توانید آن را حل نمائید:

گرفتگی مجرای(شیوه) آب
شاید برایتان پرسش خواهد شد که‌این برفک های آب به کجا می‌روند؟این برفک ها بعد از آب شدن وارد لوله ای می‌شوند و از آن جا بر روی کاسه فلزی روی موتور میریزد و گرمای موتور سبب ساز تبخیر نتیجه ها می شود. در ا ثر مرور فرصت و جلسه رسوب این مجرای آب در گیر گرفتگی می‌گردد و به‌دنبال آن آب های نتایج تخلیه نمی‌شود ودر سردخانه می‌ماند و یخ می‌زند و سبب ساخت‌و‌ساز برفک در یخچال فریزر می گردد. شما می‌توانید با استعمال از لوله گشوده کن آن را گشوده نمائید.

گشوده ماندن دمپر یخساز
ممکن میباشد گشوده ماندن روزنه دمپر سبب ورود هوای مرطوب خارج به درون یخچال فریزر گردد که در‌این حالت منجر ساخت‌و‌ساز برفک در یخچال فریزر می‌شود. مطمئن گردید چیزی بازدارنده مسدود شدن دمپر یخساز نشود و از رجوع بی نقص روزنه دمپر به مکان نخستین مطمئن گردید. ممکن میباشد فنر دمپر وا رفته گردیده باشد می توانید آن را خودتان با دست محکم نمایید.
انگیزه بوی سوختگی در باطن یا این که بیرون سردخانه چیست و چگونگ این نقص‌ را رفع کنیم؟
همانگونه که در نصیب پیشگفتار ذکر کردیم، انگیزه اساسی سوختن و حریق به چنگ آوردن سردخانه، بخاطر معیوب بودن سیم کشی یا این که فساد قطعات الکتریکی فریزر و همینطور سیم کشی بد ساختمان میباشد. که بر اثرسوختن قسمی از یخچال فریزر، بوی سوختگی ساخت و ساز میگردد. برای رفع نقص‌ و درک کردن عیب دستگاه آغاز می بایست درب را گشوده نمایید و در‌پی علائم گرمای بیش تر از حد در فضای داخلی و فرنگی فریزر باشید. ممکن میباشد متوجه دود ناشی از سیم کشی یا این که چراغ باطن یخچال فریزر گردید. همینطور ممکن میباشد بخشی از فریزر یا این که سردخانه به صورت قابل مراعات ای داغ باشد. احتیاط نمایید که هیچ سیمی را که مصدوم لمس نکنید. این شرایط بسیار خطرناک میباشد و میتواند منجربه برق گرفتگی خواهد شد. مهم‌ترین کاری که بایستی درین حالت ایفا دهید این میباشد که پریزر برق یخچال فریزر را از برق غیروابسته نمایید. چون احتمال حریق سوزی وجود داراست. موردها مهمی که در شکل متوجه شدن بوی سوختگی می بایست به آن توجه نمائید، این میباشد که بدانید دقیقا کجای سردخانه خیلی گرم گردیده و در شکل وجود دود بایستی مبدا آن را مشاهده کنید و ملاحظه کنید که دود از کجا می‌آید ! و چه دوران متوجه آن گردیده اید.
پر‌نور ماندن لامپ باطن سردخانه
یک کدام از دیگر از انگیزه های سوختن قسمتی از فریزر می‌تواند بخاطر نقص در چراغ درون یخچال فریزر باشد. چراغ درون فریزر به وسیله یک سوئیچ اهرم خرد یا این که کلید فشار دکمه ای که در درب فریزر نصب گردیده اداره می‌گردد. هنگام مسدود شدن درب روی آن فشرده می گردد و سوئیچ مدار را انقطاع می نماید و چراغ را بی سروصدا می نماید. با گشوده شدن درب، سوئیچ مدار را بی نقص می نماید و سبب می‌شود که لامپ پر‌نور گردد. البته در برخی از یخچال فریزر ها بخاطر نقص در پیاده سازی، آنها به طوری بودند که بعداز مسدود شدن درب، لامپ فریزر پر‌نور میماند. همین دستور سبب به گرم شدن بیش تر از حد پلاستیک بدور چراغ می‌شد و در سود خطر حریق سوزی وجود داشت. در شکل وجود این اختلال شاید سوئیچ درب گیر نموده باشد. براین اساس بایستی سوئیچ درب را نظارت نمائید و در شکل بایستگی سوئیچ درب را تعمیر یا این که بده بستان فرمایید و همینطور شاید مایحتاج باشد چراغ را ردوبدل نمائید.

وجود نقص‌ در سیم کشی داخلی دستگاه
همینطور فرسودگی سیم کشی داخلی سردخانه، قادر است باعث به اتصالی و سوختگی سیم ها و حتی‌د‌ر مورد ها شدید به حریق سوزی منجرب گردد. البته نگران نباشید، زیرا در اکثر مواقع فیوز هایی در خویش دستگاه و یا این که حتی‌در ساختمان درنظرگرفته شده میباشد، که بازدارنده از وقوع این اتفاقات می شود.

اختلال در سیم کشی ساختمان
همینطور ممکن میباشد یکی‌از دیگر از دلایل حریق سوزی بخاطر معیوب بودن سیم کشی منزل ها باشد که منجر بوی سوختگی میشود. این نقص‌ بیشتر زمان ها در منزل های دیرین که دارنده سیم کشی های سابق و فرسوده می‌باشند رخداد می افتد.

یکسره شدن ترمودیسک وبیش از حد کارکردن المنت
ترمودیسک فریزر وظیفه ی انقطاع کردن المنت در دمای بیش تر از اندازه بالا را دارااست. همینطور در دماهای تحت خیس وصل خواهد بود. در برخی مورد ها معدود پیش میاید که ترمودیسک قابلیت و امکان انقطاع و وصل کردن برق را متناسب با دما از دست می دهد. به عبارت دیگر در مواردی ممکن میباشد ترمو دیسک کلا جدا خواهد شد که دراین‌صورت المنت به هیچ وجه وارد مدار نخواهد شد. در مواردی دیگر(هر یکسری معدود) ترمودیسک یکسره می گردد که در‌این‌حالت‌ المنت یکسره عمل خواهد کرد که فیض ی آن قابلیت و امکان سوختگی درون دستگاه وجود خواهد داشت.

نقص فنی در پیاده سازی
شرکتهای تولید کننده ی وسایل برقی می بایست طوری اسباب خویش را پیاده سازی نمایند، که در شکل حاد شدن کسی صدمه نبیند. آنان نباید بخاطر منفعت دهی و مسائل اقتصادی خویش استاندارد ها را رعایت نکنند. جدای چگونگی دستگاه ها، ما نیز می بایست مدام تعدادی مسائل ایمنی را در لحاظ بگیریم تا از وقوع اتفاقات نا خوشایند دوری کنیم. سازندگان فریزر بایستی در ایجاد کرد بخش پشت و اساس های فریزر به مکان پلاستیک از فلز استعمال نمایند تا خطرها ناشی از حریق سوزی تا حد متعددی کاهش پیدا نماید. در فریزر هایی که پشت آنها از پلاستیک تشکیل‌شده، پس از سپری شد ۹۰ ثانیه و در سردخانه هایی که بخش پشت و اساس های آن از فلز تشکیل شده ۲۰ دقیقه سرعت حریق به دست آوردن تقریب زده گردیده‌است.

نکات اساسی

برای پرهیز از حریق سوزی در سردخانه و خانه، سیم برق فریزر و پریزر برق را به صورت تر و تمیز تحقیق نمائید. در شکل وخیم بودن، آنان‌را ردوبدل فرمایید.
از پریز برقی که یخچال فریزر به آن متصل میباشد، برای وسایل برقی دیگر نیز استعمال نکنید. در واقع توشه آن پریزر برق را زیاد نکنید.
در شکل کثیفی و وجود گرد و غبار روی کندانسور، بایستی کندانسور و اجزای آن را منزه نمایید.

یخ ساز فریزر چه گونه عمل می نماید؟

۵ بازديد


یخ ساز فریزر چه گونه شغل می نماید؟
یخ ساز یخچال فریزر از روش یک خط لوله ی خرد ۴ اینچی آب را از شیر ورودی اخذ می نماید و آب را به غربال منتقل می نماید. آن گاه خط آبرسانی به یک شیر لبریز آب انتقال می یابد که به وسیله یک ترموستات یخ ساز در دست گرفتن می‌گردد. آن گاه از روش یک لوله ی لبریز کننده به پوسته های یخ هدایت می گردد و اینجاست که آب یخ می‌زند. زمانی آب یخ میزند، ترموستات از روش یک الکترو مغناطیس این مراحل را انقطاع می نماید و بعد از آن بخاری پر‌نور می‌گردد تا مکعب های یخ را پاره ای گرم نماید تا بتوانند از پوسته غیر وابسته شوند. آن گاه یک موتور خرد پر‌نور می گردد و به وسیله بازو های تخلیه، مکعب های یخ از پوسته، باطن سطل یخ عده میشوند. در سود شیر ورودی لبریز آب می‌شود و برای تعدادی ثانیه پر‌نور میگردد و مجدد پوسته های یخ مالامال می‌شوند و چرخه تکرار می گردد. هنگامی که سطل یخ مالامال خواهد شد، بازو بالا می رود و واحد یخساز را بی سروصدا می نماید
تعمیر یخچال در مشهد تا سطح یخ در سطل زیر بیوفتد.

انگیزه های رایج در یخ سازی نکردن فریزر
شیر ورودی
انسداد خط لوله آب
کثیفی غربال
عدم وجود سرمای کافی
زیر بودن بازوی در اختیار گرفتن یخ ساز
دمای بالای سردخانه
بی صدا بودن یخساز
اشتباهات الکتریکی
ایرادات الکتریکی
پیکربندی ترموستات
شیر ورودی
یکی مواقعی که سبب ساز می گردد سردخانه یخ سازی نکند، بسته بودن شیر ورودی آب است. همینطور ممکن میباشد بعضا از روزنه های ورودی آب برای خودداری از ورود و غربال کردن آشغال ها دارنده کاغذ ای باشند. که در شکل وصل بودن شیت، جریان آب محصور میگردد و در فیض مکعب های خرد یخ ساخت و ساز میگردند. به این ترتیب در شکل گرفتگی کاغذ بایستی آن را پاک فرمائید. همینطور در‌حالتی که خاک وارد شیر آب خواهد شد، ممکن میباشد جریان آب را فورا مسدود نکند ولی به صورت مداوم آب را باطن لوله مالامال کننده یخ ریخته و راز ایفا یخ زده می گردد. همینطور فشار خشک حوزه‌ نیز منجر میشود همین وضعیت ساخت‌و‌ساز گردد. لوله ی آب رسانی خیلی خرد میباشد و خیلی شل میتواند مسدود خواهد شد.

انسداد خط لوله آب
یک کدام از مواقعی که سبب میشود که یخ به هیچ عنوان صحیح نشود، انسداد لوله های آب که در پشت سردخانه قرار دارا هستند است . در صورتیکه یخ ساز شما به هیچ عنوان یخ ساخت‌و‌ساز نمی نماید و یا این که مکعب های یخ کوچکتر از حد معمول ایجاد می نماید، این وضعیت معمولا نشانگر گرفتگی در جایی در امتداد خط مدد میباشد. یک کدام از انگیزه های آن نیز میتواند بخاطر گرفتگی خط لوله در تاثیر انجماد آب باطن آن باشد. براین اساس شما بایستی پژوهش نمایید که‌این لوله ها یخ نزده باشند. برای رفع این ایراد بایستی پریز فریزر را از برق بکشید، شیر ورودی را ببندید. باطن کتری پاره ای آب داغ فرمائید و آب گرم را روی لوله ی آب یخچال فریزر بریزید و یا این که با به کارگیری از سشوار یخ زدگی خط لوله ی آب را ذوب فرمایید و تا ۲ ساعت حوصله فرمائید و یخچال فریزر را به برق وصل نکنید. بعداز ۲ ساعت، برق یخچال فریزر را وصل فرمایید و گوش دهید که آب وارد پوسته یخ خواهد شد و پوسته یخ را لبریز نماید.

کثیفی غربال
غربال یخچال فریزر برای پرهیز از ورود هر سیرتکامل آلاینده به آب میباشد که ممکن میباشد بعداز مدتی آلوده گردد و جریان آب به سمت یخ ساز را کم کند. یک غربال آلوده و کثیف واحد سنجش آب ورودی به دستگاه یخ ساز را کاهش میدهد. برای رفع ایراد می بایست غربال را پیدا فرمائید و آن را عوض فرمائید. در فریزر های ساید بای ساید غربال معمولا در نصیب یخچال فریزر و در سمت ذیل یا این که متصل به سقف قراردارد. انگیزه قرار دریافت کردن غربال در سمت سردخانه بخاطر خودداری از انجماد آن است. همینطور برای یافتن محل ظریف غربال یخچالتان به کتابچه ی راهنمای جنس مراجعه‌کنید. معمولا به صورت میانگین غربال ها می بایست هر ۶ ماه عوض شوند البته وضعیت آب ناحیه میتواند روی ارتفاع قدمت موثر غربال ها اثر بگذارد. در‌حالتی که حیطه ی شما دارنده آب دشوار میباشد می بایست بیشتراز ۲ توشه در سال غربال فریزر خویش را عوض نمایید.

خلا سرمای کافی
درصورتی که کمپرسور یخچال فریزر وخیم باشد و یا این که گاز فریزر به اتمام برسد، فریزر سرمای کافی ندارد. همینطور فساد حرفه و هر سیرتکامل ایرادی در حرفه یخ سازی در فریزر را مختل می نماید. براین اساس در‌حالتی که رشته نقص‌ داشته باشد می بایست روغن کاری خواهد شد و خدمت عصر ای صورت پذیرد.

ذیل بودن بازوی در اختیار گرفتن یخ ساز
همان گونه که پیش خیس ذکر کردیم، زمانی سطل یخ لبریز می گردد بازوی در اختیار گرفتن در بالاترین سطح خویش قرار میگیرد و یخ سازی متوقف میگردد. گاهی ممکن میباشد این بازوی در دست گرفتن در بالاترین موقعیت خویش گیر نماید و یا این که یخ بزند که در سود فعالیت یخ سازی متوقف میگردد. به این ترتیب یکی‌از مواقعی که نیاز به پژوهش داراست همین امکان ژرف اندیشی میباشد که در شکل فعال شدن فریزر یخ سازی نمی نماید.

دمای بالای یخچال
در شرایطی‌که دمای یخچال فریزر فراتر از منفی ۱۲ مرتبه سانتی گراد باشد یخساز فریزر، یخ ایجاد نمی نماید. دمای یخچال فریزر بایستی دربین منفی ۱۸ تا منفی ۱۵ مرتبه سانتی گراد تهیه و تنظیم خواهد شد تا یخ ساز به صحت فعالیت نماید.

بدون صدا بودن یخساز
در یخچال فریزر یک کلید برای سکوت و پر‌نور کردن یخساز وجود داراست. در اکثر فریزر ها این کلید روی ورقه اکران جلوی دستگاه جای‌دارد. در برخی سبک ها هم این کلید باطن فریزر و در کنار خویش یخساز جای‌دارد. به این ترتیب در صورتیکه سردخانه شما یخسازی نمی نماید، رسیدگی فرمائید تا کلید روی وضعیت بدون صدا یا این که به عبارتی off قرار نگرفته باشد.

ایرادات الکتریکی
زمانی که یخ ساز را فشار می دهید ولی یخ خارج نمی آید و می‌بینید که یخ باطن پوسته یخ میباشد، به‌این معناست که یخ ساز در اکنون اخذ آب میباشد. احتمالا مشکلی در مدد آب ندارد. در قبال، این به احتمال زیاد یک ایراد مکانیکی یا این که الکتریکی میباشد. در‌حالتی که یخساز قابل تعمیر نباشد بایستی آن را کاملا عوض نمایید.

خطاها پیکربندی
در حالتی که مکعب های یخ خیلی والا و یا این که خیلی خرد می‌باشند، احتمالا یخ ساز نیاز به یه خرده پیکربندی داراست. برای تهیه این که پوسته یخ با هر چرخه با چه واحد سنجش آب مالامال خواهد شد، آغاز بایستی پوشش را از یخ ساز بیرون فرمائید. این ورقه سپید در نصیب جلوی مونتاژ یخ ساز میباشد و خیلی ریلکس می بایست بکشید. در صورتی‌که در برداشتن آن با نقص‌ روبه رو شدید از یک پیچ گوشتی به کار گیری نمایید. در پایین پوشش بایستی مونتاژ پیچ و نشانگر مثبت و منفی را ببینید. این دوز مصرف آب را در اختیار گرفتن می نماید. در حالتی‌که پیچ را به سمت نشانه منفی بچرخانید، مقدار آب در هر دوز کاهش پیدا می نماید و برای ارتقا مقدار آب در هر دوز بایستی پیچ را به سمت مثبت بچرخانید.

پیکربندی ترموستات
پیکربندی ترموستات را پژوهش فرمایید و مطمئن گردید که روی دمای مطلوب ( برای دانستن به دمای مطلوب بایستی به کتابچه ی راهنمای فرآورده رجوع نمایید ودما را روی دمای پیشنهادی تولیدکننده تهیه و تنظیم فرمایید ) تهیه گردیده باشد. در‌حالتی که دما روی رتبه ی خیلی نادر تهیه گردیده باشد، آب پیش از وصال به پوسته یخ می‌زند. انگیزه این خلل میتواند هنگام جابه جایی وسایل در یخچال فریزر، به طور اتفاقی دکمه ی بازوی در دست گرفتن روی شرایط خموشی قرار بگیرد که در فیض ساخت‌و‌ساز یخ را متوقف می نماید. رفع این ایراد بسیار راحت میباشد. شما بایستی بازوی در دست گرفتن فلزی را پیدا نمائید و آن را به سمت تحت یا این که در حالت تکان و پر‌نور قرار دهید. در حالتی که حالت بازوی در اختیار گرفتن در زیر باشد و پوسته از یخ لبریز خواهد شد، احتمالا خلل مرتبط با اتصال موتور، گیربکس یا این که برق میباشد. بدین ترتیب یقین نتیجه ها نمائید که کلیه ی اتصالات الکتریکی به صدق وصل گردیده باشند. یخچال فریزر را از جلو بکشید تا از دیوار مسافت داشته باشد، شیر آب را ببندید و پریز برق یخچال فریزر را بکشید. اتصالات را مستقل فرمایید و مجددا آن را وصل نمایید تا از اتصال بی نقص آن یقین نتایج فرمایید. با افزودن آب و طاقت کردن به برهه زمانی یک دقیقه اب یخ ما‌نده را از پوسته مستقل نمایید. یخ ها آغاز به ذوب شدن می نمایند و می بایست شل خیس از در میان بروند. یخ ها آغاز به آب شدن می نمایند و بایستی ریلکس خیس از بیرون شوند. آنگاه بازوی در اختیار گرفتن را به عقب زیر بیاورید و حدود ۱۰ ثانیه درانتظار بمانید تا الکترون سرگرم خواهد شد و پوسته را با آب مالامال نماید. آن‌گاه ۳-۴ ساعت شکیبایی فرمایید تا آب در پوسته یخ بزند و آن گاه مشاهده کنید یخ خارج می‌آید یا این که نه. در حالتی‌که این موقعیت تفاق نیوفتاد احتمالا شما نیاز به بده بستان موتور یا این که گیر بکس دارید.
یخ ساز یخچال فریزر از روش یک خط لوله ی خرد ۴ اینچی آب را از شیر ورودی اخذ می نماید و آب را به غربال منتقل می نماید. آن گاه خط آبرسانی به یک شیر لبریز آب انتقال می یابد که به وسیله یک ترموستات یخ ساز در دست گرفتن می‌گردد. آن گاه از روش یک لوله ی لبریز کننده به پوسته های یخ هدایت می گردد و اینجاست که آب یخ می‌زند. زمانی آب یخ میزند، ترموستات از روش یک الکترو مغناطیس این مراحل را انقطاع می نماید و بعد از آن بخاری پر‌نور می‌گردد تا مکعب های یخ را پاره ای گرم نماید تا بتوانند از پوسته غیر وابسته شوند. آن گاه یک موتور خرد پر‌نور می گردد و به وسیله بازو های تخلیه، مکعب های یخ از پوسته، باطن سطل یخ عده میشوند. در سود شیر ورودی لبریز آب می‌شود و برای تعدادی ثانیه پر‌نور میگردد و مجدد پوسته های یخ مالامال می‌شوند و چرخه تکرار می گردد. هنگامی که سطل یخ مالامال خواهد شد، بازو بالا می رود و واحد یخساز را بی سروصدا می نماید تا سطح یخ در سطل زیر بیوفتد.

انگیزه های رایج در یخ سازی نکردن فریزر
شیر ورودی
انسداد خط لوله آب
کثیفی غربال
عدم وجود سرمای کافی
زیر بودن بازوی در اختیار گرفتن یخ ساز
دمای بالای سردخانه
بی صدا بودن یخساز
اشتباهات الکتریکی
ایرادات الکتریکی
پیکربندی ترموستات
شیر ورودی
یکی مواقعی که سبب ساز می گردد سردخانه یخ سازی نکند، بسته بودن شیر ورودی آب است. همینطور ممکن میباشد بعضا از روزنه های ورودی آب برای خودداری از ورود و غربال کردن آشغال ها دارنده کاغذ ای باشند. که در شکل وصل بودن شیت، جریان آب محصور میگردد و در فیض مکعب های خرد یخ ساخت و ساز میگردند. به این ترتیب در شکل گرفتگی کاغذ بایستی آن را پاک فرمائید. همینطور در‌حالتی که خاک وارد شیر آب خواهد شد، ممکن میباشد جریان آب را فورا مسدود نکند ولی به صورت مداوم آب را باطن لوله مالامال کننده یخ ریخته و راز ایفا یخ زده می گردد. همینطور فشار خشک حوزه‌ نیز منجر میشود همین وضعیت ساخت‌و‌ساز گردد. لوله ی آب رسانی خیلی خرد میباشد و خیلی شل میتواند مسدود خواهد شد.

انسداد خط لوله آب
یک کدام از مواقعی که سبب میشود که یخ به هیچ عنوان صحیح نشود، انسداد لوله های آب که در پشت سردخانه قرار دارا هستند است . در صورتیکه یخ ساز شما به هیچ عنوان یخ ساخت‌و‌ساز نمی نماید و یا این که مکعب های یخ کوچکتر از حد معمول ایجاد می نماید، این وضعیت معمولا نشانگر گرفتگی در جایی در امتداد خط مدد میباشد. یک کدام از انگیزه های آن نیز میتواند بخاطر گرفتگی خط لوله در تاثیر انجماد آب باطن آن باشد. براین اساس شما بایستی پژوهش نمایید که‌این لوله ها یخ نزده باشند. برای رفع این ایراد بایستی پریز فریزر را از برق بکشید، شیر ورودی را ببندید. باطن کتری پاره ای آب داغ فرمائید و آب گرم را روی لوله ی آب یخچال فریزر بریزید و یا این که با به کارگیری از سشوار یخ زدگی خط لوله ی آب را ذوب فرمایید و تا ۲ ساعت حوصله فرمائید و یخچال فریزر را به برق وصل نکنید. بعداز ۲ ساعت، برق یخچال فریزر را وصل فرمایید و گوش دهید که آب وارد پوسته یخ خواهد شد و پوسته یخ را لبریز نماید.

کثیفی غربال
غربال یخچال فریزر برای پرهیز از ورود هر سیرتکامل آلاینده به آب میباشد که ممکن میباشد بعداز مدتی آلوده گردد و جریان آب به سمت یخ ساز را کم کند. یک غربال آلوده و کثیف واحد سنجش آب ورودی به دستگاه یخ ساز را کاهش میدهد. برای رفع ایراد می بایست غربال را پیدا فرمائید و آن را عوض فرمائید. در فریزر های ساید بای ساید غربال معمولا در نصیب یخچال فریزر و در سمت ذیل یا این که متصل به سقف قراردارد. انگیزه قرار دریافت کردن غربال در سمت سردخانه بخاطر خودداری از انجماد آن است. همینطور برای یافتن محل ظریف غربال یخچالتان به کتابچه ی راهنمای جنس مراجعه‌کنید. معمولا به صورت میانگین غربال ها می بایست هر ۶ ماه عوض شوند البته وضعیت آب ناحیه میتواند روی ارتفاع قدمت موثر غربال ها اثر بگذارد. در‌حالتی که حیطه ی شما دارنده آب دشوار میباشد می بایست بیشتراز ۲ توشه در سال غربال فریزر خویش را عوض نمایید.

خلا سرمای کافی
درصورتی که کمپرسور یخچال فریزر وخیم باشد و یا این که گاز فریزر به اتمام برسد، فریزر سرمای کافی ندارد. همینطور فساد حرفه و هر سیرتکامل ایرادی در حرفه یخ سازی در فریزر را مختل می نماید. براین اساس در‌حالتی که رشته نقص‌ داشته باشد می بایست روغن کاری خواهد شد و خدمت عصر ای صورت پذیرد.

ذیل بودن بازوی در اختیار گرفتن یخ ساز
همان گونه که پیش خیس ذکر کردیم، زمانی سطل یخ لبریز می گردد بازوی در اختیار گرفتن در بالاترین سطح خویش قرار میگیرد و یخ سازی متوقف میگردد. گاهی ممکن میباشد این بازوی در دست گرفتن در بالاترین موقعیت خویش گیر نماید و یا این که یخ بزند که در سود فعالیت یخ سازی متوقف میگردد. به این ترتیب یکی‌از مواقعی که نیاز به پژوهش داراست همین امکان ژرف اندیشی میباشد که در شکل فعال شدن فریزر یخ سازی نمی نماید.

دمای بالای یخچال
در شرایطی‌که دمای یخچال فریزر فراتر از منفی ۱۲ مرتبه سانتی گراد باشد یخساز فریزر، یخ ایجاد نمی نماید. دمای یخچال فریزر بایستی دربین منفی ۱۸ تا منفی ۱۵ مرتبه سانتی گراد تهیه و تنظیم خواهد شد تا یخ ساز به صحت فعالیت نماید.

بدون صدا بودن یخساز
در یخچال فریزر یک کلید برای سکوت و پر‌نور کردن یخساز وجود داراست. در اکثر فریزر ها این کلید روی ورقه اکران جلوی دستگاه جای‌دارد. در برخی سبک ها هم این کلید باطن فریزر و در کنار خویش یخساز جای‌دارد. به این ترتیب در صورتیکه سردخانه شما یخسازی نمی نماید، رسیدگی فرمائید تا کلید روی وضعیت بدون صدا یا این که به عبارتی off قرار نگرفته باشد.

ایرادات الکتریکی
زمانی که یخ ساز را فشار می دهید ولی یخ خارج نمی آید و می‌بینید که یخ باطن پوسته یخ میباشد، به‌این معناست که یخ ساز در اکنون اخذ آب میباشد. احتمالا مشکلی در مدد آب ندارد. در قبال، این به احتمال زیاد یک ایراد مکانیکی یا این که الکتریکی میباشد. در‌حالتی که یخساز قابل تعمیر نباشد بایستی آن را کاملا عوض نمایید.

خطاها پیکربندی
در حالتی که مکعب های یخ خیلی والا و یا این که خیلی خرد می‌باشند، احتمالا یخ ساز نیاز به یه خرده پیکربندی داراست. برای تهیه این که پوسته یخ با هر چرخه با چه واحد سنجش آب مالامال خواهد شد، آغاز بایستی پوشش را از یخ ساز بیرون فرمائید. این ورقه سپید در نصیب جلوی مونتاژ یخ ساز میباشد و خیلی ریلکس می بایست بکشید. در صورتی‌که در برداشتن آن با نقص‌ روبه رو شدید از یک پیچ گوشتی به کار گیری نمایید. در پایین پوشش بایستی مونتاژ پیچ و نشانگر مثبت و منفی را ببینید. این دوز مصرف آب را در اختیار گرفتن می نماید. در حالتی‌که پیچ را به سمت نشانه منفی بچرخانید، مقدار آب در هر دوز کاهش پیدا می نماید و برای ارتقا مقدار آب در هر دوز بایستی پیچ را به سمت مثبت بچرخانید.

پیکربندی ترموستات
پیکربندی ترموستات را پژوهش فرمایید و مطمئن گردید که روی دمای مطلوب ( برای دانستن به دمای مطلوب بایستی به کتابچه ی راهنمای فرآورده رجوع نمایید ودما را روی دمای پیشنهادی تولیدکننده تهیه و تنظیم فرمایید ) تهیه گردیده باشد. در‌حالتی که دما روی رتبه ی خیلی نادر تهیه گردیده باشد، آب پیش از وصال به پوسته یخ می‌زند. انگیزه این خلل میتواند هنگام جابه جایی وسایل در یخچال فریزر، به طور اتفاقی دکمه ی بازوی در دست گرفتن روی شرایط خموشی قرار بگیرد که در فیض ساخت‌و‌ساز یخ را متوقف می نماید. رفع این ایراد بسیار راحت میباشد. شما بایستی بازوی در دست گرفتن فلزی را پیدا نمائید و آن را به سمت تحت یا این که در حالت تکان و پر‌نور قرار دهید. در حالتی که حالت بازوی در اختیار گرفتن در زیر باشد و پوسته از یخ لبریز خواهد شد، احتمالا خلل مرتبط با اتصال موتور، گیربکس یا این که برق میباشد. بدین ترتیب یقین نتیجه ها نمائید که کلیه ی اتصالات الکتریکی به صدق وصل گردیده باشند. یخچال فریزر را از جلو بکشید تا از دیوار مسافت داشته باشد، شیر آب را ببندید و پریز برق یخچال فریزر را بکشید. اتصالات را مستقل فرمایید و مجددا آن را وصل نمایید تا از اتصال بی نقص آن یقین نتایج فرمایید. با افزودن آب و طاقت کردن به برهه زمانی یک دقیقه اب یخ ما‌نده را از پوسته مستقل نمایید. یخ ها آغاز به ذوب شدن می نمایند و می بایست شل خیس از در میان بروند. یخ ها آغاز به آب شدن می نمایند و بایستی ریلکس خیس از بیرون شوند. آنگاه بازوی در اختیار گرفتن را به عقب زیر بیاورید و حدود ۱۰ ثانیه درانتظار بمانید تا الکترون سرگرم خواهد شد و پوسته را با آب مالامال نماید. آن‌گاه ۳-۴ ساعت شکیبایی فرمایید تا آب در پوسته یخ بزند و آن گاه مشاهده کنید یخ خارج می‌آید یا این که نه. در حالتی‌که این موقعیت تفاق نیوفتاد احتمالا شما نیاز به بده بستان موتور یا این که گیر بکس دارید.

آموزش شستن یخچال

۷ بازديد
در شرایطی که می‌خواهید بدانید که چه گونه مبادرت به پاک کردن سردخانه خویش فرمایید، روند پایین را مرحله به مرحله اعمال دهید. این مورد ها به وسیله تعمیرکار گرد آوری گردیده‌است. همینطور پیرو به نکاتی پرداخته ایم که قادر است برای شستشوی تعمیر یخچال در مشهد یخچال به شما یاری دهد.

در مرحله نخستین برای رعایت نکات ایمنی فریزر را از برق بکشید.
سردخانه را به اندازه ای جلوتر بیاورید تا دسترسی به پشت سهل وآسان باشد.
درون یخچال را خالی از مواد غذایی فرمائید.
قفسه ها را برای شستشو بیرون کنید.
یک محلول سرکه سیب، مایع ظرفشویی، جوش شیرین و آب فراهم نمائید.
قفسه ها را با به کارگیری از این محلول بشویید و اذن دهید کم آب گردد.
برای نظافت کردن باطن سردخانه یخچال فریزر و از فی مابین بردن لکه ها از همین محلول به کار گیری فرمائید.
در ضمن یادآور می شویم که خمیر دندان به از در میان بردن لکه ها یاری میکند.
با به کارگیری از یکپارچه حوله ای و یه خرده سرکه سیب و آب به کم آب کردن باطن یخچال خویش بپردازید.
در غایت درب را گشوده بزارید تا باطن سردخانه کم آب گردد.
در مرحله بعد از آن با استعمال از جاروبرقی به نظافت کردن گرد و غبار و کثیفی پشت یخچال بپردازید.
در پایان قفسه ها ی فریزر که کم آب گردیده اند را در مکان خویش قرار دهید و پس از گذر 30 دقیقه از شستشوی یخچال فریزر، دستگاه را به برق بزنید و در مکان خویش قرار دهید.
راهنمای شستشوی فریزر بوسیله خانم منزل دار
در شرایطی‌که می‌خواهید بدانید برای نظافت سردخانه چه می بایست کرد، آن را لهجه یک خانم منزل دار پیرو برای شما تفصیل داده ایم:

برای تمیز کردن سریع، ما یحتاج وجود ندارد که تک تک قفسه‌ها را خارج بیاورید.
ولی اعمال این شغل پاک کردن را ضمانت می‌نماید.
قفسه‌ها، چاقوها و دیگر سطح های را با دست بشویید.
شستن آنان با مایع ظرفشویی مطلوب خواهد بود.
بیشتر مواقعی که از فریزر خویش خارج آورده‌اید، مطلوب وجود ندارد یا این که نباید در یک ماشین ظرفشویی تفاهم نامه.
به مکان ماشین ظرفشویی می توانید با به کار گیری از مایع ظرفشویی، یک برس عالی یا این که اسفنج مطلوب استارت به پاک کردن قفسه های یخچال فریزر خویش نمائید.
باور نتیجه ها نمائید که قفسه‌ها و کشوهایی که خارج آورده‌اید پیش از ورود به سردخانه و یخچال فریزر، به‌طور بدون نقص کم آب‌گردیده‌است.
باطن فریزر و یخچال را با محلول تمیزکننده موردنظرتان پاک نمائید.
هرگونه لکه‌های والا یا این که به یاد ماندنی را موردحمله قرار دهید و تمامی مقاطع مانده را با یک دست یا این که اسفنج پاک نمایید.
شما از یک صابون خانگی توانا یا این که تمیزکننده در درون سردخانه به کار گیری نکنید چون طعام ممکن میباشد عطر را جذب نماید.
در ازای، از یکی‌از طرز‌های پاک کردن طبیعی به مانند ذیل به کار گیری نمائید:

2 قاشق غذاخوری سودا و 1 قوطی آب گرم
یک بخش سرکه سیب به 3 بخش آب گرم اضافه فرمایید.
اعتقاد نتیجه ها فرمایید که درون درب‌های سردخانه منزه میباشد.
در شرایطی که درب سردخانه شما فضای قفسه‌ای داشته باشد و به‌طور تر و تمیز استعمال میشود، مطلقاً آن حیطه را هم با یک تمیز‌کننده بشویید.
کم آب‌ کردن قفسه‌ بندی پیش از قرار دادن آن را در یخچال فریزر و یخچال فریزر.
با یکدست پاک، آب مازاد را از قفسه قابل انتقال خویش تمیز‌فرمایید و آن را در سردخانه قرار دهید.
نگرش تمیز کردن لاستیک درب یخچال


در نوشته‌ی علمی راهنمای نظافت فریزر به طریق پاک کردن لاستیک به دو طریق می‌پردازیم:

طریق نخستین:

لاستیک فریزر را با استعمال از یک محلول حل‌گردیده از ½ آب و ½ سرکه سپید پاک فرمایید.
برای شستشو درز درب از وایتکس به مقدار زیاد به کارگیری نکنید؛ چون ممکن میباشد یکپارچگی واشر را حاد نماید.
بعداز کم آب شدن واشر، روغن لیمو، روغن معدنی یا این که لوسیون تن را بر روی واشر آغشته فرمایید این شغل سبب می‌گردد تا لاستیک انعطاف‌پذیر بودن خویش را نگهداری نماید.
نحوه دوم:

با به کار گیری از محلوله سرکه سیب و جوش شیرین و مایع ظرفشویی و آب به شستشوی لاستیک به دور درب سردخانه بپردازید.
بعداز شستشو و کم آب کردن، یک کتری آب جوش بر روی لاستیک بریزید.
چه گونه بدنه سردخانه را پاک کنیم؟


در نوشته‌علمی راهنمای نظافت سردخانه به طرز پاک کردن بدنه بیرونی فریزر می‌پردازیم:

تمامی مقاطع بیرونی فریزر و یخچال فریزر مثلا جلو، پشت، کنار و سقف را با به کار گیری از محلول سرکه سیب، مایع ظرفشویی آب و ابر بشویید.
یخچال فریزر را به جلو بکشید تا تمامی زوایای آن به اکران نهاده گردد.
تمامی مقاطع بیرونی را با به کارگیری از حوله و تمیزکننده کلیه‌منظوره پاک فرمایید.