علت برفک زدن یخچال یخچال فریزر

۳ بازديد

انگیزه برفک زدن نصیب یخچال یخچال فریزر
برفک زدن سردخانه یک کدام از رایج ترین مشکلاتی میباشد که میتواند برای سردخانه یا این که ساید بای ساید شما پیش بیاید. برفک درون سردخانه میتواند اثر بدی روی خوراک ها بگذارد و چگونگی خوراک ها را ذیل بیاورد. همینطور می تواند سبب کم شدن دمای سردخانه خواهد شد. برفک زدن و یخ زدن نصیب سردخانه در یخچال فریزر های یخچال فریزر یا این که ساید بای ساید دلایل تعمیر یخچال در مشهد  مختلفی دارااست.
انگیزه برفک زدن فریزر نوفراست چیست؟
برفک درون سردخانه در تاثیر تماس رطوبت با هوای خنک باطن دستگاه رخداد می افتد. البته قادر است دلایل دیگری هم نیز داشته باشد. برفک زدن و یخ زدن فریزر باعث می‌شود که بازده دستگاه کاهش پیدا نماید همینطور سبب افت همت سرمایشی سردخانه می‌شود. بی توجهی بدین موقعیت یخچال فریزر منجر ضرر و زیان های بیشتری به فریزر می‌گردد. در یخچال های سابق ایراد یخ زدگی وجود داشت و برای از میان بردن یخ ها، می بایست به طور دستی یخ ها را از میان می بردند. برای این شغل بایستی یخچال فریزر را از برق می کشیدند و کل مواد غذایی، کشو ها و قفسه ها را از یخچال فریزر بیرون می کردند و در انتظار می ماندند تا یخ ها ذوب شوند. البته امروزه با توسعه و گسترش تکنولوژی، یخچال فریزر ها امروزی شدند و در یخچال فریزر های نوفراست ما دیگر شاهد برفک و یخ زدن یخچال فریزر ها نیستیم. ساخت‌و‌ساز برفک و یخ در بخش یخچال یخچال فریزر های یخچال یا این که ساید بای ساید یک عیب به حساب آورده می شود و در شکل مشاهده ی این عیب بایستی قطعا بوسیله تکنسین کارشناس تعمیر خواهد شد.

سعی سیستم دیفراست چه‌گونه میباشد؟
برای شعور عالی فعالیت یخ زدایی در سردخانه های نوفراست، خوب میباشد تحقیق مختصری بر سیستم دیفراست ( یخ زدایی ) این یخچال فریزر ها داشته باشیم. مجموعاَ سیستم دیفراست به دو تیم تقسیم می‌شوند: الکترونیکی و الکترومکانیکی

سیستم های دیفراست الکترونیکی دربرگیرنده مدار امر (موفقیت الکترونیک)، المنت، سنسور دیفراست و ترموفیوز(فیوز حرارتی) می‌گردد.

سیستم های الکترومکانیکی متشکل میباشد از زمان سنج دیفراست، المنت، ترمودیسک. که نقص فنی در هریک از این اجزا قادر است به نقص در سیستم دیفراست دستگاه سبب گردد.
زمان‌سنج دیفراست( یخ زدایی)
در شرایطی که متوجه یخ زدگی در یخچال خویش شدید ممکن میباشد در معنای نقص فنی در زمانسنج دیفراست باشد. در سردخانه های نوفراست، جهت دوری از برفک زدن یخچال فریزر المنت گرمایی قبل از ساخت یخ بر روی اواپراتور وارد مدار می‌شود.

زمان سنج در فواصل منظم به المنت فرمان پر‌نور شدن می دهد. بدیهی میباشد که در شکل فساد زمان سنج دیفراست المنت وارد مدار نمی شود و برفک تولید می‌شود.

فساد سنسور دیفراست
وظفه ی سنسور دیفراست این میباشد که دمای سردخانه را اندازه گیری نماید و آن را به پیروزی دستور جابجایی دهد تا فرمان یخزدایی صادر خواهد شد. در حالتی‌که یخچال فریزر نوفراست شما به هر دلیلی برفک بزند، مخصوصا در نزدیکی اواپراتور اولی عامل می تواند فساد سنسور دیفراست باشد. سردخانه های نوفراست دارنده المنت گرمایی جهت ذوب کردن یخ دور و بر حرفه اواپراتور می‌باشند تا از یخ بستن حرفه اواپراتور پرهیز کند. مقاومت سنسور دیفراست معمولا نزدیک به کیلو اهم بایستی باشد و در تاثیر کاهش دما می بایست ارتقاء مقاومت داشته باشد. می توانید با یک مولتی متر آن را آزمایش نمایید

فساد المنت
بدیهی میباشد که فساد خویش المنت می تواند منجر ساخت و ساز برفک گردد زیرا در‌این‌حالت‌ یا این که گرمای مطلوب جهت یخزدایی ساخت و ساز نمی‌شود یا این که کلا جدا می‌شوند. تحت عنوان یک طریق کلی آزمایش المنت معمولا المنت های حاد اهم های بسیار زیاد علامت می دهند و یا این که همان جدا می‌باشند.

فساد ترمودیسک
ترمودیسک یه وظیفه ی معمولی داراست و آن جدا کردن مدار و بدون صدا کردن المنت در شکل تولید گرمای زیاد میباشد. بعضی وقتها پیش می‌آید که در تاثیر کارکرد و استهلاک ترمودیسک امکان خویش را از دست می دهد و گشوده می ماند و در سود المنت وارد مدار نمی‌شود و یخچال فریزر برفک می‌زند.

فساد ترمو فیوز
ترموفیوز به نوعی به عبارتی کارایی ترمودیسک را دارااست با این تفاوت که ترموفیوز برای یکبار المنت را در تاثیر گرمای زیاد از مدار بیرون میکند یعنی در تاثیر گرمای زیاد میسوزد و رجوع پذیر وجود ندارد وپس از آن میسوزد و نیاز به بده بستان دارااست.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.